A Wejo az összekapcsolt autóadatokat használja a javítások egyszerűsítésére és az autonóm járművek támogatására
A több mint 11 millió járműből származó adatpontok billióihoz való hozzáférésével az Egyesült Királyság-beli Wejo elemzőcég megpróbál megoldásokat kínálni az adatok valós idejű kiértékelésével.
Az autógyártókkal, beszállítókkal és más, a területen tevékenykedő partnerekkel kialakított együttműködések révén a Wejo összekapcsolt autókba beágyazott érzékelőit használja fel azzal a céllal, hogy csökkentse a kapott eredmény időeltolódását.
Egy interjúban Richard Barlow alapító és vezérigazgató a Newsweek-nek elmondta, hogy az adatok rendezéséből származó alkalmazási lehetőségek száma gyakorlatilag végtelen.
„Ez olyan, mint egy nyílt beszélgetés. A világon 225 millió autó rendelkezik ezzel a jobb kapcsolódási lehetőséggel, aminek platformot kell képeznie ahhoz, hogy segítsen jobb autókat készíteni, és jobb mobilitási élményt nyújtani a vezetőknek.”
Barlow szerint jelenleg a Wejo számos nagyvárosban van jelen. A vállalat az összes járműmozgás 7 százalékát New Yorkban, 20 százalékát Detroitban és 12 százalékát Austinban érzékeli. Eddig több mint 477 milliárd mérföldnyi adatot gyűjtöttek össze.
Ennek érdekében a Wejo partnerségre lépett az autógyártókkal, hogy telepítse szoftverét, mely egy perccel a továbbítás után rögzíti az adatokat az autó 250 érzékelőjéről.
A megérkezés után feldolgozzák és a felhőhálózatok elszigetelt környezeteibe szűrik az adatokat, hogy elkerüljék a „keresztszennyeződést” más adatkészletekkel. Egy percen belül ezek az adatok egy vizualizációs platformba rendeződnek, amely elérhető az ügyfelek számára.
Barlow elmagyarázta, hogy az adatok biztonságának megőrzése a Wejo kultúrájának része.
„Több mint 900 dokumentált eljárásunk van az adatok védelme érdekében” – mondta. „Ezért hoztam létre Wejo-t. A Wejo azt jelenti számomra, hogy „utazunk”. A társadalomban nyílt párbeszédet kell folytatni a gyártókkal és a fogyasztókkal a minden adatban rejlő veszélyről. Megmutatjuk az értékcserét, megmutatjuk, hogy ránk bízhatók az adatok.”
A cég jelenleg 17 autógyártóval és első osztályú beszállítóval kötött megállapodást adataik gyűjtésére és feldolgozására.
A közelmúltban partneri viszonyt kötöttek a Hella Gutmann-nal, a járműdiagnosztika európai vezetőjével. A partnerségből származó adatok felhasználásával a Wejo gyorsan azonosítani tudja a karbantartási problémákat.
„Együttműködtünk velük annak érdekében, hogy 12 centiméteren belül azonosítsuk a járművek panelsérüléseit” – mondta. „Az alkatrészek meghibásodását szinte valós időben tudjuk azonosítani.”
Ennek során Barlow azt mondja, hogy a partnerség diagnosztikai képességei a biztosítási kárigénylési folyamatot is javíthatják. Ha az érzékelők továbbíthatják a biztosítóknak, hogy mely alkatrészek sérültek meg akkor megkezdődhet a kárigénylés, és az alkatrészek megrendelhetők, mielőtt a jármű megérkezne a karosszériaműhelybe.
Ezek a fejlesztések csökkenthetik az úgynevezett „kárkiszivárgást”, amely iparági kifejezés a kárkezelési folyamat elégtelensége miatt elveszett dollárokra.
A Wejo a Microsofttal is együtt dolgozik, hogy javítsa a technológiai óriás térképező szoftverét élő járműadatok felhasználásával.
„Az élő járművek látásával észlelhetjük, ha az utak vagy a sávok le vannak zárva, és megosztjuk az élő képeket a Microsofttal” – magyarázta. „Ez jobb Azure- vagy jobb Bing Maps-termékhez vezethet.”
A vállalat az autonóm járművek (AV) szabványosítására is számít. Barlow szerint a kommunikációs rendszerek fejlesztése ezekhez a járművekhez fontos az AV viselkedés megértéséhez, amikor senki sem ül a volánnál.
„Kidolgozunk egy kommunikációs köteget, amely lehetővé teszi az AV-k számára, hogy kommunikáljanak egymással” – magyarázta, hozzátéve, hogy az AV-k számára ugyanolyan hasznos lesz, ha adatokkal rendelkeznek arról, hogyan reagálnának a nem automatizált autók vezetői egy adott helyzetben.
Azt mondja, hogy az AV technológia jelenlegi korlátai leküzdhetők az adatokhoz való nagyobb hozzáféréssel.
„Amíg nem állnak rendelkezésre széles körű adatok, szélesebb körű ismeretek arról, hogy az autók hogyan fognak viselkedni bizonyos helyzetekben, addig az AV-k nem jelennek meg tömegesen a piacon” – érvelt. „Lehetővé tesszük, hogy ez megtörténjen az általunk felépített adathalmazzal.”
Forrás: News Week