A Windsori Egyetem adatai feltárják, hogyan használják a sofőrök az automatizált vezetési rendszereket
A Windsori Egyetem kutatói arra készülnek, hogy áttekintsék az elmúlt öt hónap során gyűjtött adataikat, hogy felmérjék, hogyan használják a sofőrök az automatizálást, amikor a volán mögött ülnek.
A kutatás egy 319 ezer dolláros tanulmány része, amelyben egy kutatócsoport vesz részt, akik egy nemrég vásárolt Tesla Model 3-at vezetnek a 401-es autópályán Windsorból Chathambe és vissza.
„Ez az egyik első ilyen projekt Kanadában” – mondta Francesco Biondi, a kineziológia professzora. „Tanulmányoznunk kell, hogy a sofőrök hogyan használják a félautomata vezetési rendszereket, és meg kell értenünk az e technológiák használatában rejlő potenciális figyelemelterelődést.”
Biondi és Balakumar Balasingam mérnök professzor tanulmányt folytat a fejlett vezetőtámogató rendszerekről. A kutatók összehasonlítják a vezető viselkedését, amikor a jármű manuális vezetési módban van, és amikor a Tesla részben automatizált „autopilot” üzemmódjában van.
A Tesla műszerfalra szerelt szemmozgás követővel van felszerelve, amely figyeli a pupilla tágulását, a pislogás gyakoriságát és a tekintetet, hogy felmérje a vezető éberségét. A járművezetők egyéb fiziológiai mutatóit, például a pulzusszámát más eszközökkel ellenőrzik.
A kutatók észrevették, hogy amikor a járművezetők az autonóm funkciókat használják, jobban elterelődik a figyelmük.
„Az emberek lusták, bármilyen lehetőségük van, hajlamosak kihasználni azt”, mondta Biondi.
Így folytatta: „Együttérzek az autósokkal, mert valahányszor bemennek a kereskedésekbe, szétnéznek az interneten, vagy nézik a hirdetéseket a tévében, talán nem mondják nekik közvetlenül, de azt az érzetet keltik bennük, hogy ezek az autók többre képesek.”
Biondi úgy véli, hogy több oktatásra van szükség, mivel az autonóm járművek egyre általánosabbak.
A tanulmány eredményeit megosztják, hogy a gyártók javíthassák a járművezető-felügyeleti rendszereiket. A kutatók javaslatokat is tesznek az MTO-nak a járművezetők képzésének javítása érdekében.
„Minél fejlettebbek ezek a járművek, annál fontosabbá válik az, hogy segítsenek a járművezetőknek jobban megérteni, hogyan kell használni ezt a technológiát. Mit tegyenek, és ami még fontosabb, mit ne” – tette hozzá Biondi.
Forrás: CTV News