A ZEV bemutat egy megfizethető nano-furgont a kerekesszékesek számára
A nyugat-virginiai EV cég bemutatta kerekesszékesek számára kifejlesztett beülős járművét, amely állítása szerint sokkal megfizethetőbb, mint bármi más a piacon. Ez a 9900 USD értékű ZEV 511 egy teljesen zárt városi kisautó praktikus hatótávolsággal.
A ZEV-nek van már egy kis történelme ezeknek a kis zárt mikroautóknak a tekintetében – például még 2017-ben jelentette meg a T3-1 Micro háromkerekűjét, amely három embert vagy 360 kilós rakományt képes elszállítani még kisebb belső térrel.
Az új 511 Wheelchair Conversion teljes mértékben arra összpontosít, hogy tökéletes kis pihenőhely legyen a kerekesszékesek számára – különösen a nehéz, elektromos székekben ülőknek.
Ennek megfelelően nincs benne ülés felszerelve. Ennek a nano-furgonnak a hátulja automatikusan távirányítóval nyílik, majd az alsó része a talajra támaszkodik, és egy rámpát alkot. A felhasználók felgurulnak a jármű elejére, és bezárják széküket, így hozzáférést kapnak a kézi kezelőszervek teljes készletéhez.
Darius Zehrbach, a ZEV munkatársa elmondta, hogy minden járművet rendelésre kell készíteni, mivel a különböző székek különböző belső kezelést igényelnek, de ez azt is lehetővé teszi, hogy az emberek meghatározzák, hogy kormánykereket vagy biciklikormányt szeretnének-e a pilótafülkében.
Egyébként a felszereltsége eléggé alapszinű – bár vannak fényszórók, villogók, központi zár, elektromos ablakemelők, tárcsafékek, fűtés és ikerventillátoros hűtőrendszer, hogy némi légáramlást biztosítson a tetőn keresztül egy forró napon. A „lánctalpas” hajtómű lehetővé teszi a 3/6 kW-os villanymotor számára, hogy nagyon meredek emelkedőkön is feljusson.
A 60 V-os, 80 A-es, 4,8 kWh-s kausztikus szilikát ólom akkumulátorcsomag 100 km-es becsült hatótávolságot biztosít az 511-nek, ami elegendő az ingázáshoz és a városi kirándulásokhoz. Zehrbach elmondta, hogy azok, akikkel beszélgetett, „nem akarnak töltőállomásra menni, csak otthon tölteni egy normál fali aljzatból”, így nincs gyorstöltés, és a teljes feltöltés körülbelül öt órát vesz igénybe.
Az 511 körülbelül 400 kg súlyú, és 300 kg-ra terhelhető. Mivel négykerekű, ezért nem regisztrálható motorkerékpárként. A ZEV azonban azt állítja, hogy orvosi eszköznek minősül, és az Egyesült Államokban „egyéb power-driven mobilitási eszközként” vagy OPDMD-ként használható. Ez 45-50 km/h-ra korlátozza a végsebességet.
A ZEV minimális felszereltségen tartja a járművet, hogy elérhető áron, 9900 dollártól tudja árusítani. Zehrbach elmondása szerint a tulajdonosok évente körülbelül 400 dollárért az utakon tarthatják, ez magában foglalja a villanyszámlát és a teljes körű biztosítást, valamint egy vészalapot a gumiabroncsok és az akkumulátorcsomag szükség szerinti cseréjéhez. Egy új akkumulátorcsomag körülbelül 900 dollárba kerül, és ez a ZEV ügyfélnél valaha előforduló legkorábbi akkumulátorcsere alapján számolva hat év hasznos élettartamot jelent.
A Zehrbach a jármű globális bevezetését tervezi, és jelenleg is fogad rendeléseket. Míg az Egyesült Államokban kevésbé érkeznek vásárlók a nagyvárosokból, inkább a kis- és közepes méretű városokból, de sok megkeresés érkezett a fogyatékkal élőktől szerte a világon, köztük sok a kevésbé fejlett országokból.
Forrás: newatlas.com