A ZF AI-alapú rendszert mutat be az ADAS fejlesztéséhez

A német technológiai cég, a ZF Group bemutatta a ZF Annotate-et, egy mesterséges intelligencia által vezérelt, felhő alapú rendszert, amelyet a fejlett vezetőtámogató rendszerek (ADAS) és az automatizált vezetési (AD) megoldások fejlesztésének és minőségbiztosításának javítására terveztek.

A rendszer egy mesterséges intelligencia által támogatott validációs megoldás a modern ADAS/AD rendszerek tesztelésére és betanítására a 2+ szinttől az 5. szintig.

ZF Globális Technológiai Napján jelentették be június 27-én a hannoveri Jeversenben, a szolgáltatás gyorsabbnak és költséghatékonyabbnak ígérkezik, mint a hagyományos módszerek – közölte a vállalat.

A ZF Annotate célja, hogy pontos és megbízható adatokat biztosítson, amelyek felhasználhatók az ADAS járművekben történő fejlesztéséhez. Ezek a rendszerek kamerák, radar, lidar és ultrahangos szenzorok segítségével 3D-s képet készítenek a jármű környezetéről, valós időben felismerve különféle objektumokat. Az érzékelők adatait pontosan kell feldolgozni, hogy a jármű megkapja a „pontos valóságot”, ami elengedhetetlen a biztonságos vezetési funkciók megvalósításához.

A ZF rendszerét úgy tervezték, hogy javítsa ezt a folyamatot azáltal, hogy az összegyűjtött szenzorinformációkat egy nagy pontosságú referencia-érzékelőkészlettel hasonlítja össze, amely 360°-os rálátást biztosít a jármű környezetére.

„A ZF Annotate egy robusztus és független referenciaérzékelő készlet előnyeit ötvözi egy skálázható felhőszolgáltatással, amely intelligens 2D és 3D nyomkövetési algoritmusokat használ” – mondta Dr. Holger Klein, a ZF igazgatótanácsának elnöke.

„Az AI-nak köszönhetően akár 10-szeresére is felgyorsíthatjuk az érvényesítési folyamatot, és így a feldolgozás idejét 12-ről két hónapra csökkenthetjük. Ezzel ügyfeleink számára időt és pénzt takaríthatunk meg.”

A szolgáltatás az ügyfél járműadatait és további ZF szenzoradatok rögzítését is felhasználja a pontos „alap valóság” biztosítására, a vizsgált érzékelőktől függetlenül működik, valós időben hasonlítja össze az adatokat a jármű működése során. A rögzített adatok ezután feltöltésre kerülnek a felhőbe, ahol az AI megjelöli, osztályozza és követi a releváns objektumokat.

A vállalat szerint a rendszer képes az adatok 80%-kal alacsonyabb költséggel történő feldolgozására, mint a manuális módszerekkel. Hagyományosan az ADAS és AD rendszerek validálása kiterjedt kézi annotálást igényelt, ami időigényes és költséges volt.

„A ZF Annotate segítségével a lehető legrövidebb időn belül képesek vagyunk „alap valóságot” generálni” – mondta Klaus Hofmockel, a ZF vezetőtámogató rendszerek és elektronikai részlegének kutatás-fejlesztési részlegének vezetője. „A nap 24 órájában, a hét minden napján történő munkavégzés lehetőségével felhőalapú szolgáltatásunk a piachoz képest rendkívül rövid idő alatt, minőségromlás nélkül végzi el a referenciaadatok validálását.”

A vevői igényektől függően a referenciaérzékelők magán a tesztjárművön vagy „Pursuit” módban is használhatók, ahol külön referenciaadat-járművet alkalmaznak. A ZF szerint ez a rugalmasság lehetővé teszi, hogy az Annotate független legyen az adott szenzorgyártótól, és a tesztjárművek jelentős módosítása nélkül integrálódjon a folyamatban lévő fejlesztési projektekbe.

„A megbízhatóság és a hatékonyság jelentős a referenciaadatok validálása és az egyre népszerűbb, fejlett vezetőtámogató rendszerek fejlesztése során” – mondta Klein. „A ZF Annotate mindkettőt kínálja egy skálázható rendszerben. Megoldásunkkal a ZF egy újabb építőelemet szállít a szoftveresen definiált járműhöz.”

Forrás: www.autonomousvehicleinternational.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936