Akár a Terminátorban: ezt látja a Tesla szeme
Úgy döntött a Tesla, hogy egy igencsak látványos videót bocsát közszemlére, mégpedig az Autopilot működéséről: megdöbbentő látni, hogy az elektromosautó-gyártó mit ért el hardver, idegi hálózatok, autonóm algoritmusok, kódok és minden más terén.
YouTube videó:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=14&v=fKXztwtXaGo&feature=emb_title
A Teslánál az autonómia fejlesztésénél hisznek abban, hogy a fejlett, látás- és tervezésközpontú mesterséges intelligencia az egyetlen megoldás ahhoz, hogy a teljes önvezetés kivitelezhető legyen – amit ebben az esetben az interferencia hardver hatékony közreműködése segít elő.
A jó látás érdekében az Autopilot kameránkénti hálózatokat vesz alapul, amik elemzik a nyers képeket, továbbá szemantikai szegmentációt, objektumdetektálást és monokuláris mélységbecslést végeznek. Hogy mit is jelent mindez?
- A szemantikai szegmentálás a képet próbálja szemantikailag (jelentéstanilag) értelmes részekre bontani, egyes elemeket pedig előre meghatározott osztályokba csoportosít.
- Az objektumdetektálás folyamatának keretében a gépi látásnak nemcsak felismernie kell a képen látható objektumokat valós időben, hanem az elhelyezkedésüket is meg kell határoznia.
- A monokuláris mélységbecslés faktorok segítségével a tárgyak viszonylagos méreteit, a takarásban és messzebb található tárgyakat, illetve a különböző fény- és árnyékviszonyokat határozza meg.
A technológiát a Teslánál a legkomplikáltabb és legkülönfélébb közlekedési szituációk forgatókönyveit felhasználva fejlesztették ki. Ebben a gyártó egymilliós járműparkja is fontos szerepet töltött be.
48 hálózattal rendelkezik az Autopilot ideghálózata a Teslától származó információk szerint, amik 70 ezer GPU órát igényelnek, időegységenként pedig 1000 előrejelzést készítenek. A rendszer az autó mozgása közben, az autonóm algoritmusok segítségével alkot igen valósághű ábrázolást a világról, kiszámítva a térbeli pályákat is.
Hogy a neurális hálózatok képesek legyenek az ilyen előrejelzések készítésére, a rendszer egy algoritmikus módszerrel az autó érzékelői által rendelkezésre bocsátott információkat egyesíti térben és időben is.
Forrás: Vezess
https://www.vezess.hu/hirek/2020/02/02/akar-a-terminatorban-ezt-latja-a-tesla-szeme/