Autonóm járat indul a honolului repülőtéren
Miki névre keresztelt új, autonóm elektromos utasszállító flottát indítottak útjára az Oʻahu-i Daniel K. Inouye nemzetközi repülőtéren. A 18 hónapos kísérleti projekt április 17-én, szerdán nyílt meg a lakosság számára.
A Hawaii Közlekedési Minisztérium közleménye szerint a Miki transzferjáratok önvezetőek lesznek, de továbbra is mindig lesz egy kísérő a fedélzeten, „aki az új projekt nagyköveteként szolgál, és tájékoztatja az utasokat a Miki működéséről és a HNL-nél kínált szolgáltatásról.” A kísérők képzésben részesülnek az autonóm jármű biztonsági funkcióiról, és a fedélzeten lévő vezérlő segítségével bármikor átvehetik manuálisan az irányítást.
A teljes közlemény szerint:
„A Hawai’i Közlekedési Minisztérium (HDOT) új autonóm elektromos utasszállító járatot indított, amely kiegészíti a Daniel K. Inouye Nemzetközi Repülőtér (HNL) meglévő Wiki Wiki shuttle-járatát. A Miki névre keresztelt új shuttle-flotta – ami hawaii nyelven agilist jelent – egy újabb lehetőséget kínál a repülőtér használóinak a kapuk és terminálok közötti utazásra.”
„Büszkék vagyunk arra, hogy elindítjuk a Miki transzferszolgáltatást, amely további kényelmet biztosít repülőtéri felhasználóinknak” – mondta Ed Sniffen, a Hawaii Közlekedési Minisztérium igazgatója. „Az autonóm elektromos járművek hozzájárulnak járműflottánk elektromos járművekre való átállása terén tett folyamatos előrehaladásunkhoz, és elősegítik az állam fenntarthatósági céljainak elérését.”
A 18 hónapos kísérleti projekt során a HDOT és partnerei értékelik a repülőtéren belüli szállítási szolgáltatás általános hatékonyságának növelési módjait. Az induló és érkező utasok két folyamatos autonóm járathoz férhetnek hozzá az összesen négyből, amelyek menetrend szerint közlekednek ugyanazon az útvonalon, mint a Wiki Wiki buszok a C és G kapuk, valamint az 1-es és 2-es terminál között. Az utasok kézipoggyászaikkal a harmadik szinten szállhatnak fel a Miki shuttle-re. A Miki shuttle április 17-én indul a nagyközönség számára, és ugyanazt a menetrendet követi, mint a Wiki Wiki buszok, naponta 6 és 22 óra között.
Az elektromos transzfereket, szolgáltatásokat és szoftvereket a Beep, Inc., az autonóm megosztott mobilitási megoldások vezető szolgáltatója szállítja. „Köszönjük partnereinknek a Hawaiʻi DOT-nál, a Sustainability Partnersnél és a Daniel K. Inouye Nemzetközi Repülőtéren (HNL) a fejlett autonóm mobilitási megoldások innovatív integrálását ebben az úttörő projektben” – mondta Joe Moye, a Beep vezérigazgatója. „Ezzel az együttműködéssel a Beep kamatoztatni fogja nemzeti tapasztalatait e gyorsan fejlődő technológiák több államban és közösségben történő bevezetésében és bemutatásában, miközben hangsúlyozni fogja a biztonság és a fenntarthatóság egyértelmű elsőbbségét. Együtt javítjuk a hozzáférhetőséget, és mindenki számára biztosítjuk a mobilitást.”
Minden Miki járat 11 utast tud elszállítani, beleértve a transzfer kísérőjét is. Ezenkívül egy kerekesszék is elfér benne. A transzferek maximum 16 km/h-ás sebességgel közlekednek.
A Miki autonóm elektromos utasszállító transzfer bevezetése egy eleme a Hawaii fosszilis tüzelőanyagoktól való függőségének csökkentésére irányuló folyamatos erőfeszítéseknek azáltal, hogy az állam flottáit elektromos járművekre (EV) állítják át. Tavaly nyáron a HDOT a Mānoa-i Hawaii Egyetemmel együttműködve elindította első autonóm elektromos utasszállító járatát az egyetem Rainbow Shuttle szolgáltatásának részeként, hogy a hallgatókat és a személyzetet az egyetem körül szállítsa.
Ezt a kísérleti projekt az állami infrastruktúra részeként jön létre, a Fenntarthatósági Partnerekkel kötött szolgáltatási szerződés révén, amely lehetővé teszi a HDOT és más érdekelt állami és megyei ügynökségek számára, hogy kilométerenkénti költséggel elektromos járműveket és töltőinfrastruktúrát szerezzenek be.
„A Hawaii Közlekedési Minisztérium továbbra is az élen jár az elektromos és automatizált szállításra való átállásban, és örülünk, hogy támogathatjuk küldetését és jövőképét” – mondta Thomas Cain, a Sustainability Partners vezérigazgatója.
Az állami és megyei ügynökségek, akik szeretnének többet megtudni a szolgáltatási szerződésről vagy az elektromos járművek átalakítás előnyeiről, felkereshetik a HDOT webhelyét, ahol költség-összehasonlításokat és elérhetőségeket találnak.
Forrás: bigislandvideonews.com