Autonóm kiszállító robotok közlekednek Pennsylvania-ban a járdákon

Amerikában egyre több államban kapnak engedélyt a járdán közlekedő autonóm robotok. Legutóbb éppen Pennsylvania-ban engedélyezték a robotok járdán és gyalogúton való közlekedését, így technikailag gyalogosnak tekintik őket. Ez a legújabb változás az autonóm járművek és az emberek között alakuló viszonyban.

Pennsylvaniában az autonóm kiszállító robotokra vonatkozó sebességhatár a gyalogos övezetekben 20 km/h, az utakon 40 km/h, és maximum 250 kg-ot szállíthatnak. Az erről szóló törvény januárban lépett érvénybe.

Forrás: Car and Driver

Amerikában nagyjából egy tucat olyan állam van, köztük például Washington, Florida és Virginia, ahol engedélyezik a kis kiszállító robotok utakon való közlekedését.

Az autonóm robotok előnyei közé tartozik, hogy nincs szükség nagy, potenciálisan nagy károsanyag-kibocsátású teherautókra a forgalmas városokban való szállításra, és kevesebb sofőrrel is megoldható az online rendelések kiszállítása. Ez utóbbi a fő oka az ilyen robotok ellenzésének. A Városi Közlekedési Tisztviselők Országos Szövetsége kiadott egy jelentést a Városi Autonóm közlekedésről, amely az önvezető robotok közlekedésbe való bevezetéséről szól.  “Az utcáink átfogó tervezésének, kiosztásának és megosztásának átalakítása nélküli automatizálás nem eredményez érdemi biztonságot, fenntarthatóságot vagy tőke növekedést” – áll a jelentésben. Az amúgy technológia-barát San Francisco 2017-ben megtiltotta a legtöbb járdán haladó robot közlekedését.

A robotok zsúfolt járdán való közlekedéséhez fejlett mesterséges intelligencia technológia szükséges. A japán Tohoku Egyetem Tamura laboratóriuma összegyűjtötte azokat a tényezőket, amelyeket az autonóm járműveknek figyelembe kell venniük a gyalogosokkal való interakció során. Ez azt jelenti egyrészt, hogy el kell kerülniük azokat a gyalogosokat, akik a telefonjukat nézik közlekedés közben, másrészt egy „szociális modellt” használnak az emberek irányváltoztatási szándékának előrejelzésére.

2017-ben az MIT mérnökei szociálisan tudatos navigációt használtak egy autonóm robot kifejlesztéséhez, hogy megtanítsák az autonóm járművet az emberek által használt szabályok követésére a személyes teret, és az arra vonatkozó elvárásokat illetően, hogy hol halad a másik ember. A térdmagasságú robotok gyalogosok közti mozgatása a járdákon nagy kihívás elé állítja a kutatókat.

Forrás: Car and Driver

https://www.caranddriver.com/news/a35756202/autonomous-delivery-robots-pedestrians-law/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936