Autonóm vezetéssel felszerelt BMW iX balesetezett Németországban

Súlyos balesetet szenvedett egy BMW iX tesztautó hétfőn a németországi Reutlingen város közelében, miután a jármű áttért a szembejövő sávba. Az autón „autonóm vezetés” felirat szerepelt, amelyet a német média elhomályosított, amikor beszámolt az esetről.

A közösségi oldalakon közzétett szerkesztetlen képek viszont azt mutatták, hogy az érintett járművön ott volt a matrica. Nem világos, hogy a tesztjármű önállóan vezetett-e a baleset idején. A BMW tagadta, hogy az érintett autó teljesen autonóm volt.

A rendőrség jelentése szerint a BMW tesztautójában öten ültek a baleset idején, köztük egy 18 hónapos gyerek. Ez furcsának tűnhet egy tesztjárműnél, de néha a tesztelők mindennapi szükségletekre használják az autókat, mivel ez segít több km-t megtenni velük. Emellett, amint arra többen rámutattak a közösségi médiában, az „önálló vezetés”címke nem feltétlenül jelenti azt, hogy az autó autonóm volt. Ehelyett törvényi előírás, hogy közöljék az emberekkel, hogy az autóban aktív megfigyelő-berendezések vannak.

Rendőrségi jelentések szerint a BMW iX egy útkanyarban elhagyta a sávját, és több ütközést is okozott, amelyben négy jármű vett részt. A gépkocsi nekiütközött egy érkező Citroennek, majd frontálisan nekiment egy Mercedes-Benz kisteherautónak, aminek következtében a jármű utasa meghalt.

A Citroen sofőrje elvesztette uralmát az autó felett, és egy másik járműnek ütközött, két emberrel a fedélzetén, amitől az kigyulladt. A balesethez négy mentőhelikopter és több tucat tűzoltó vonult ki.
A rendőrségnek nem volt lehetősége beszélni az érintettekkel, így nem tudni, hogyan történt a baleset. Bár a rendőrség jelentése szerint a balesetben részt vevő BMW „autonóm elektromos tesztautó volt”, a BMW tagadta, hogy rendelkezett volna önvezető képességgel.
„A jármű 2. szintű vezetéstámogató rendszerrel rendelkezik, amely már ma is be van építve a sorozatgyártású járművekbe, és amely igény esetén támogatja a vezetőt” – közölte a vállalat az Associated Press szerint. „A 2-es szintű járművek esetében mindig a vezetőé a felelősség.”
Érdekes módon a BMW iX balesete olyan területen történt, ahol a BMW partnere, a Mobileye teszteli autonóm technológiáját. Még érdekesebb, hogy a BMW iX-ben található vezetést segítő szoftvert a Green Hills Software fejlesztette ki, ugyanaz a cég, amely a Tesla FSD elleni őrjöngő kampány mögött áll az Egyesült Államokban. A pozitív oldal, hogy az ütközést követően nem keletkezett tűz, ami megerősíti a BMW véleményét: az elektromos járművek a lehető legbiztonságosabbak.

Forrás: Auto Evolution

https://www.autoevolution.com/news/bmw-ix-with-an-autonomous-driving-label-crashes-in-germany-killing-one-injuring-nine-196141.html

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936