Az AAA felmérése szerint egyre nő az aggodalom a teljesen önvezető járművekkel kapcsolatban

Az AAA éves automatizált járművekkel kapcsolatos felmérésének eredményei szerint továbbra is nagy az érdeklődés a részben automatizált járműtechnológia iránt, de a teljesen önvezető járművekkel kapcsolatos aggodalmak egyre nőnek. Idén a felmérés szerint jelentősen megnőtt az aggódó járművezetők száma, 68%-ra a 2022-es 55%-hoz képest, ami 13%-os ugrást jelent a tavalyi felméréshez képest, és a legnagyobb növekedést 2020 óta.

Az AAA autóipari kutatási igazgatója, Greg Brannon így kommentálta az eredményeket: „Nem számítottunk a bizalom ilyen drámai csökkenésére a korábbi évekhez képest. Bár a jelenlegi járműtechnológiákra való túlzott támaszkodás miatt bekövetkezett nagy horderejű balesetek száma miatt ez nem teljesen meglepő.”

A felmérés azt is kimutatta, hogy csaknem minden tizedik sofőr úgy gondolja, hogy tud olyan járművet vásárolni, amely magától hajt, miközben ő alszik. Jelenleg nem vásárolható meg olyan jármű a lakosság számára, amely lehetővé tenné, hogy valaki teljesen elszakadjon a vezetési feladattól.

Az AAA úgy véli, hogy az autógyártóknak szorgalmasan kell dolgozniuk egy olyan környezet kialakításán, amely elősegíti a fejlett járműtechnológiák biztonságos, megbízható és oktató jellegű használatát. Ez magában foglalja a ma a fogyasztók számára elérhető járműrendszerek következetes elnevezését. A felmérés kimutatta, hogy az amerikaiak 22%-a azt várja el az olyan vezetőtámogató rendszerektől, mint például az Autopilot, ProPILOT vagy Pilot Assist, hogy képesek legyenek önállóan vezetni az autót mindenféle felügyelet nélkül, ami azt jelzi, hogy a fogyasztók nem teljesen értik ezeket a rendszereket.

Noha a felmérés azt mutatja, hogy a fogyasztók nem teljesen ellenzik a fejlett járműtechnológiát – tízből hat amerikai sofőr jelezte érdeklődését a fejlett vezetőtámogató rendszerek (ADAS) iránt a következő autóvásárláskor – továbbra is fejlesztésekre van szükség ahhoz, hogy a közvélemény bízzon az egyre fejlődő járműtechnológiában és megfelelő tudása is legyen róla.

„Az AAA partnerségre törekszik az autógyártókkal, hogy nagyobb összhangot teremtsen az egész iparágban. Együtt segíthetünk a fogyasztóknak megérteni, milyen típusú technológiát használnak járműveikben, valamint hogyan, mikor és hol használják ezeket a rendszereket, ami végső soron bizalmat épít a jövő járművei iránt” – mondta Brannon.

A felmérést 2023. január 13. és 17. között végezték egy valószínűség-alapú panel segítségével, amelyet úgy terveztek, hogy reprezentálja az Egyesült Államok háztartásainak teljes népességét. A panel az Egyesült Államok lakosságának körülbelül 97%-át fedi le. A legtöbb felmérés online készült; az internetes hozzáféréssel nem rendelkező fogyasztókat telefonon kérdezték meg. Összesen 1140 interjút készítettek 18 éves vagy annál idősebb amerikai felnőttek körében, akik közül 949 felelt meg a tanulmányban való részvétel feltételeinek.

Forrás: southernmarylandchronicle.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936