Az AB Dynamics automatizálja a nehézgépjárművek fejlett vezetéstámogató rendszereinek tesztelését
Az autóipari tesztmegoldások beszállítója, az AB Dynamics olyan automatizált képességeket vezetett be, amelyek lehetővé teszik az OEM-ek és a tesztelő központok számára, hogy jelentősen csökkentsék az Euro NCAP és az NHTSA legújabb ADAS protokolljainak tesztelési idejét és bonyolultságát.
Az AB Dynamics Track Applications Suite legújabb frissítése kibővíti a „Speciális csoportok” könyvtárát az Euro NCAP új nehézjárművek ADAS tesztforgatókönyveinek és az NHTSA FMVSS 127 szabványának teljes automatizálásával. Az előre meghatározott tesztforgatókönyv-könyvtár automatizálja az ipari szabványnak megfelelő aktív biztonsági protokollok létrehozását, beállítását, módosítását, végrehajtását és ellenőrzését, ha az AB Dynamics vezetőrobotjaival, ADAS-célpontjaival és egyéb tesztberendezéseivel kombinálják.
„Az új iparági szabványos tesztforgatókönyvek bevezetése jó hír a közúti biztonság folyamatos javulása szempontjából, de jelentős erőforrás-terhet ró az eredeti gyártókra és a tesztelő központokra” – mondta Dr. Andrew Pick, az AB Dynamics pályatesztelési igazgatója. „A legújabb Track Applications Suite-frissítésünk megválaszolja ezeket a kihívásokat azáltal, hogy automatizálja a bonyolult számításokat és szinkronizálási feladatokat, amelyek egyébként órákig tartó kézi előkészítést igényelnének, javítva a tesztelés hatékonyságát az iparág számára.”
A Track Application Suite 2025a frissítése 611 új tesztforgatókönyvet ad a kiterjedt Special Groups könyvtárhoz. Ez 400 Euro NCAP nehézgépjármű-tesztet és 211 FMVSS 127-t támogató tesztet foglal magában. Ezzel az előre meghatározott, automatizált aktív biztonsági tesztek teljes száma a könyvtárban – amely magában foglalja az Euro NCAP-t, a kínai NCAP-t, a japán NCAP-t, az NHTSA EU-t és ENSZ vizsgálati protokollokat – több mint 3100.
Az Euro NCAP új nehézjárművek ADAS tesztprogramja összetett forgatókönyveket tartalmaz, mint például a Heavy Goods Bicycle Nearside Turn Across Path (HBNTAP). Ez megköveteli, hogy a jármű állandó sebességgel haladjon a kerékpáros célpontot keresztező pontos pályán. A nehéz járművek manőverezhetősége, különösen álló helyzetből történő gyorsításkor, inkonzisztens lehet. A vezetőrobotok irányítják a teljes folyamatot, a sofőrnek csak fel kell gyorsítania a járművet, majd át kell adnia az irányítást a vezetőrobotoknak a teszt elvégzéséhez.
Az Euro NCAP nehézgépjármű-protokollja „érzékenységi forgatókönyveket” is tartalmaz, amelyek célja a jármű ADAS-rendszere robusztusságának felmérése nagyobb kihívást jelentő, nem ideális helyzetekben, nem csak tesztkörülmények között. Pontos és pontosan időzített kormányzást igényelnek, mielőtt a jármű AEB-je aktiválódik.
Az NHTSA FMVSS 127 előírása előírja, hogy az Egyesült Államokban a személygépjárműveket és teherautókat 2029-ig alapfelszereltségként fel kell szerelni AEB-vel. Ez az új szabályozás az iparág legmagasabb sebességi követelményeivel (145 km/h). Az AB Dynamics azt állítja, hogy szoftvere testreszabható megszakítási eljárásokat tartalmaz, amelyek automatikusan leállítják a teszteket, ha bizonyos helyzetek előfordulnak, így segít megelőzni vagy enyhíteni az ütközéseket.
Az AB Dynamics Post Processor szoftvere, amelyet a Track Applications Suite-ba integráltak, valós idejű, pályamenti eredményeket biztosít a teszt befejezése után perceken belül. Ez az azonnali visszajelzés megerősíti a teszt érvényességét és eredményeit. Ez lehetővé teszi a tesztmérnökök számára, hogy a terepen tartózkodva optimalizálják a tesztprogramokat és beállítsák az érzékelőrendszereket a tényleges teljesítményadatok alapján.
A Soft Bicycle 360 termékportfóliójába való közelmúltbeli bevezetésével az AB Dynamics teljes megoldást kínál az Euro NCAP nehézjárművek ADAS tesztelésére, beleértve a nehézgépjárművekkel kompatibilis vezetőrobotokat is.