Az AB Dynamics piacra dobja a Soft Bicycle 360 ADAS célpontot
Az AB Dynamics piacra dobta a Soft Bicycle 360 ADAS célpontot, amely 30%-kal könnyebb, mint a hasonló célpontok, és úgy tervezték, hogy csökkentse a tesztelt járművek károsodásának lehetőségét.
Az AB Dynamics leányvállalata, a Dynamic Research Inc (DRI) által tervezett Soft Bicycle 360 egy darabból álló vázarchitektúrával rendelkezik, amely szükségtelenné teszi a csatlakozókat, amelyek hajlamosak meghibásodásra; és szükségtelenné teszi az időigényes újraépítést az ütközés után. Vékony gumírozott anyagból készül, stratégiailag elhelyezett belső merevítéssel a keretben, hogy biztosítsa a szükséges merevséget.
A kerékpáros lábai, karjai és törzse üreges, könnyű anyagból készült, amit kopásálló ruházatba csomagoltak a nagyobb tartósság érdekében. A motoroshoz és a kerékpárhoz felhasznált anyagokat is úgy optimalizálták, hogy reprezentatív radarvisszaverő képességet hozzanak létre, biztosítva az érzékelő pontos vizsgálatát az ADAS tesztforgatókönyveiben.
A Soft Bicycle 360 kiemelkedő tulajdonsága a fejlett kerékkialakítás – a kerékpár keréktárcsa habszivacsba burkolt, tartós műanyag magból készült, gumírozott bőrréteggel. Ez nemcsak a gumiabroncs profilját hozza létre, hanem kiküszöböli a felni minden olyan kiálló kemény pontját is, amely érintkezhet a tesztjárművel. A kerékagyhoz puha nejlonszálas kerékküllőkön keresztül csatlakozik, amelyek kisebb valószínűséggel törik el vagy károsítják a tesztjárművet, mint a fém küllők.
A váz és a kerék kialakítása lehetővé teszi az előre és hátra haladást is, ami lehetővé teszi a célpont gyors visszaállítását a kiindulási helyzetbe hátramenetben a teszt megismétléséhez, jelentősen javítva a teszt hatékonyságát.
A Soft Bicycle 360 piacra dobása olyan időszakban történik, amikor a kerékpárosok biztonsága egyre nagyobb figyelmet kap. Az Egyesült Államok Nemzeti Közlekedésbiztonsági Testülete (NTSB) szerint a kerékpáros halálos áldozatok számának aránya az összes közlekedési halálesetben 2003 óta növekszik, ha a 2007-es és 2018-as adatokat vesszük. Az Európai Bizottság arról is beszámolt, hogy a kerékpárosok az egyetlen úthasználó csoport a közlekedésben, amelynél 2010 óta nem csökkent a halálos áldozatok száma az EU-ban.
Ennek eredményeként az Euro NCAP a Vision 2030 ütemtervében kijelentette, hogy kibővíti ütközés elkerülési tesztjeit, beleértve a kerékpárosokkal végzett új forgatókönyveket is. A szervezet a Safer Trucks program részeként több kerékpáros AEB tesztforgatókönyvet is hozzáadott a közelmúltban bemutatott nehéz tehergépjármű minősítési rendszeréhez.
Nate Kuhl, a DRI termékfejlesztő mérnöke elmondta: „Független tesztelési szolgáltatóként, aki minden nap ADAS-teszteket végez a gyártók számára, tudjuk, hogy még a tesztjárművek viszonylag kis károsodása is, például egy érzékelő elmozdulása ütközés miatt, komoly késéseket okozhat a tesztprogramokban.”
A Soft Bicycle 360 kompatibilis az AB Dynamics célmozgás-platformjaival, beleértve a LaunchPad Spin-t, a LaunchPad 50/60-at és a LaunchPad 80-at, ha oldalsó platformmal használják.