Az Airbus hidrogén meghajtású repülőgép koncepciókat mutatott be, melyek 2035-től már közlekedhetnek
Az Airbus három károsanyag-kibocsátás mentes repülőgép koncepciót mutatott be, amelyek 2035-ig üzembe helyezhetők lennének, és mindegyik hidrogénnel üzemelne. Mindegyik koncepció különböző technológiákat és aerodinamikai konfigurációkat használ fel a nulla károsanyag kibocsátás érdekében.

Forrás: Electrek
A franciaországi Toulouse-i székhelyű társaság három repülőgép-koncepciója „ZEROe” kódnéven szerepel. A három koncepció a következő:
Turboventilátor (120-200 utas): több mint 2 000 tengeri mérföld hatótávolsággal, transzkontinentális működésre képes, és egy módosított gázturbinás hidrogénnel működő motor hajtja, nem pedig kerozint éget. A folyékony hidrogént a hátsó válaszfal mögött elhelyezett tartályokban tárolják és azokon keresztül osztják el.
A Turbópropeller konstrukció (legfeljebb 100 utas) turbópropelleres motort használ, turbóventilátor helyett, és ugyancsak módosított gázturbinás motorokban lezajló hidrogén-égés hajtja, 1000 tengeri mérföldnél is nagyobb távolságot képes megtenni, így tökéletes választás rövid távú utakhoz.
A „Vegyes szárnyú karosszéria” (legfeljebb 200 utas) koncepció, amelyben a szárnyak összeolvadnak a repülőgép törzsével a turbóventilátor koncepcióhoz hasonló hatótávolsággal. A kivételesen széles törzs több lehetőséget kínál a hidrogén tárolására és elosztására, valamint a kabin elrendezésére.
A repülőtereknek jelentős hidrogénszállítási és utántöltési infrastruktúrára lenne szükségük ezen repülőgépek mindennapi üzemeltetési igényeinek kielégítéséhez. Kormányzati támogatásra lenne szükség a kutatás és a technológia, a digitalizálás és a fenntartható üzemanyagok használatát ösztönző mechanizmusok, valamint a repülőgépparkok megújítását ösztönző mechanizmusok megnövelése érdekében, hogy a légitársaságok korábban nyugdíjazhassák az idősebb repülőgépeket.
Guillaume Faury, az Airbus vezérigazgatója elmondta:
„Ezek a koncepciók segítenek kifejleszteni a világ első éghajlat-semleges, nulla kibocsátású kereskedelmi repülőgépének tervét, amelyet 2035-ig kívánunk üzembe helyezni.
A hidrogénre való áttérés, mint ezen koncepciók elsődleges meghajtási módja, határozott fellépést igényel a teljes repülési ökoszisztéma részéről. A kormányzati és az ipari partnerek támogatásával együtt meg tudunk felelni ennek a kihívásnak a megújuló energia és a hidrogén szerepének növelésével a légi közlekedés fenntartható jövője érdekében.”
Forrás: Electrek
https://electrek.co/2020/09/21/airbus-hydrogen-net-zero-concept-aircraft-2035/