Az Amazon kiterjeszti drónos szállítási rendszerét Nagy-Britanniára és Olaszországra

Az Amazon bejelentette, hogy a jövő év végéig kiterjeszti drónos szállítását Nagy-Britanniára és Olaszországra. Új raktári robotokat és technológiát mutatott be, melyek célja, hogy a vásárlókhoz gyorsan eljuttassák, amit vásárolnak.

A seattle-i székhelyű e-kereskedelmi óriás közölte, hogy 2024 végéig kiterjeszti bizonyos vásárlások drónnal történő szállítását egy harmadik amerikai államba, valamint a két európai országba.

Az Amazon szállító drónjai már dolgoznak Kaliforniában és Texasban, és egy új MK30-as modell a jelenleg használtaknál szélsőségesebb időjárási körülmények között is képes lesz működni – mondta David Carbon, az Amazon Prime Air alelnöke egy marketingeseményen.

„Ügyfeleink mindig is gyorsabban akarták megkapni rendeléseiket, és úgy gondolom, hogy ez egy módja annak, hogy ezt nagy léptékben elérjük” – mondta Jason Patrao, a Prime AI mérnöki igazgatója, hozzátéve, hogy a drónprogram, bár jelenleg kicsi, „olyasmi lesz, amihez azt hiszem, mindannyian hozzá fogunk szokni.”

Az Amazon egy új, Sequoia nevű robotikai rendszert is telepített egyik texasi logisztikai központjába – közölte a cég.

A rendszer automatizált járműveket, portáldarukat, mechanikus karokat, számítógépes látástechnológiákat és az alkalmazottak számára ergonomikus munkaállomásokat tartalmaz– hangzott el egy előadásban.

Az Amazon már 750 000 robotot használ a raktáraiban, de a vezetők szerint az a terv, hogy a különböző gépeket jobban átjárhatóvá tegyék.

„Varázslatos lesz az eredmény, ha több robotikai rendszert keverünk össze az embereinkkel” – mondta az Amazon Robotics vezető technológusa, Tye Brady.

A Sequoia „akár 75 százalékkal gyorsabban” tudja azonosítani és elhelyezni a raktárakban lévő készleteket, mint korábban lehetséges volt – áll a vállalat közleményében.

A rendelések feldolgozási ideje pedig a legjobb esetben 25 százalékkal csökkenthető.

„Ez azt jelenti, hogy gyorsabban tudjuk listázni az Amazon.com-on eladó termékeket, ami mind az eladóknak, mind az ügyfeleknek előnyös” – mondta az Amazon.

Elemzők szerint még mindig a hagyományos tégla és habarcs üzletek adják a kiskereskedelmi üzletág körülbelül 80 százalékát, de az eladások valószínűleg annál inkább az internetre tolódnak el, minél inkább elérhetővé válik a gyors szállítás.

„Minél jobban teljesítenek a szállításban, annál jobban növekszik az e-kereskedelmi piac általánosságban, és az Amazon helye ezen a piacon” – mondta Andrew Lipsman, az Insider Intelligence elemzője.

A népszerű online vásárlási platform sokak mentőövévé vált a világjárvány idején, de az idei év óta a kínai e-kereskedelmi alkalmazások újfajta versenyével néz szembe.

A Shein divatkereskedés és különösen a szépségápolási termékeket, háztartási cikkeket és elektronikai cikkeket kínáló Temu sok fogyasztót megnyert alacsony áraival.

Anélkül, hogy pontosította volna, hogy megszűnnek-e munkahelyek a robotok használata miatt, az Amazon hangsúlyozta a biztonság terén elért előnyöket: a dolgozók megkímélését az ismétlődő feladatoktól, sőt, munkahelyek teremtését.

„Az elmúlt tíz évben több százezer robotrendszert telepítettünk, miközben több százezer munkahelyet is teremtettünk” – hangsúlyozta a csoport.

„Úgy gondoljuk, hogy az emberek által végzett ismétlődő, hétköznapi munka egyre inkább a robotika felé terelődik” – mondta Scott Dresser, az Amazon robotikáért felelős alelnöke.

„Lehetőség van arra is, hogy biztonságosabbá tegyük a munkavégzést azzal, hogy megkíméljük az embereket attól, hogy nehéz tárgyakat emeljenek meg, vagy kilométereket gyalogoljanak a raktárakban” – mondta.

Az Amazon, az Egyesült Államok második legnagyobb munkaadója, közvetlenül a Walmart mögött, szintén tesztelni fogja az Agility Robotics android-szerű gépeit, amelyek műanyag kukák szállítására szolgálnak.

„Körülbelül egymillió betöltetlen logisztikai, fizikai munkás állás van jelenleg” az Egyesült Államokban – mondta Damion Shelton, az Agility társalapítója.

” A probléma az, hogy nincs ember, aki elvégezné a munkát” – mondta.

A kritikusok szerint azonban a robotok révén megnövekedett termelékenység nem fogja megoldani az Amazon dolgozói problémáit.

„Ez nem fogja megváltoztatni a logikájukat. Az ő logikájuk pedig az, hogy „használd fel ezeket a dolgozókat, és dobd el őket” – mondta Sheheryar Kaoosji, a Warehouse Worker Resource Center ügyvezető igazgatója, egy nonprofit szervezet, amely a dél-kaliforniai raktáripar körülményeinek javításával foglalkozik.

Forrás: barrons.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936