Az Amazon tulajdonában lévő Zoox önvezető cég Kaliforniában próbálja tesztelni robotaxiját
Az Amazon.com Inc. tulajdonában lévő önvezető technológiai cég, a Zoox bejelentette, hogy robotaxi üzletágának beindítására készül, és saját maga igazolja, hogy pedálok és kormánykerék nélküli járműve megfelel az Egyesült Államok szövetségi előírásainak és kaliforniai engedélyt kér a próbavezetéshez.
„Időt és erőforrásokat fektettünk egy olyan jármű megépítésébe, amely nem igényel felmentést, és lehetővé teszi számunkra, hogy magunk irányítsuk a sorsunkat, és széleskörűen telepítsük járműveinket” – mondta Jesse Levison, a Zoox társalapítója és technológiai igazgatója.
A Zoox VH6 nevű járművében négy utas fér el, ketten egymással szemben – az elrendezés úgy néz ki, mint a 2020 januárjában bemutatott General Motorshoz tartozó Cruise’s Origin jármű.
A VH6-ot a Zoox „Kato” gyárában, a kaliforniai Fremontban gyártják, egy olyan városban, ahol a Tesla is gyártja autóit.
Levinson elmondta, hogy a gyár több tucat VH6-ost gyártott már, a jelenlegi helyen pedig több tízezer jármű gyártására van lehetőség.
Elmondta, hogy a jelenlegi gazdasági lassulás nem érintette a céget, a Zoox az év eleji 1400-ról idén 2000-re növeli alkalmazottainak számát. Levison azt is elmondta, hogy a cég egyelőre az emberek mozgatására összpontosít, nem pedig a csomagokéra, ami sokkal jövedelmezőbb.
„Versenyezhetünk például az Uberrel és a Lyfttel, pénzt kereshetünk, és még a technológia kezdeti napjaiban is nagyon versenyképesek lehetünk a költségek terén” – mondta.
Általában a kormány vagy pedál nélküli járművekkel rendelkező önvezető technológiai cégek „mentességet” kérnek az Egyesült Államok Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatalától (NHTSA). Levinson elmondta, hogy a Zoox a szövetségi gépjármű-biztonsági szabványok szerinti öntanúsítványt választotta, elismerve, hogy ez egy magasabb léc, ami azt jelenti, hogy a Zoox felelős a jármű biztonságáért.
Az NHTSA mentesség általában korlátozza a gyártható járművek számát, valamint a gyártás időtartamát.
A Cruise is NHTSA-mentességet kért idén, mivel a vállalathoz közel álló forrás szerint a cég felelősségteljesebbnek ítélte ezt a módszert, és úgy véli, világosabb képet ad a szabályozóknak a technológiáról.
Eközben a Nuro, a SoftBank által támogatott önvezető startup azt mondta, hogy arra számít, hogy a következő generációs járműve „megfelel az összes vonatkozó szövetségi szabványnak a bevezetéskor”. Jelenlegi, pedál nélküli, kormánykerekes és csak csomagok tárolására alkalmas helyiséggel rendelkező R2-es járművét NHTSA mentességgel gyártották.
Forrás: Channel News Asia
https://www.channelnewsasia.com/business/amazon-owned-self-driving-firm-zoox-seeks-test-robotaxi-california-2822266