Az Amerikai Autópályabiztonsági Igazgatóság kötelező jelentést vár az automata vezetéssel összefüggő balesetekről
A jelentésekre nem csak abban az esetben lesz szükség, amikor az önvezető technológiát engedélyezték a baleset időpontjában vagy az előtt.
Bármikor, amikor egy önmagát vezető autó ütközik, az erős reakciót vált ki az emberekből, akik szigorúbb szabályozást követelnek arra vonatkozóan, hogy mit tehet meg egy autó önállóan. Az autógyártók levédik magukat azzal, hogy egyértelműen kijelentik, hogy az autó vezetője nem bízhat és nem is szabad bíznia abban, hogy az Autopilot-szerű rendszerek emberi felügyelet nélkül képesek vezetni egy autót. Most az Egyesült Államok Országos Autópálya Biztonsági Igazgatósága (NHTSA) jelentést kér az autóktól ütközés esetén.
Az NHTSA arra törekszik, hogy az autók tanulmányozható jelentéseket nyújtsanak be annak érdekében, hogy jobban megértsék, mi történt, olyan baleset esetén, amely az automatizált vezetés engedélyezése alatt, vagy közvetlenül az engedélyezése előtt történt. A szervezet a hét elején kiadott egy utasítást, amelyben arra kérte az autógyártókat, hogy tegyenek jelentést minden ilyen, az önvezetéssel kapcsolatos balesetről.
Steven Cliff, az NHTSA megbízott ügyintézője elmagyarázta:
„A baleseti jelentések révén az ügynökség hozzáférhet a kritikus adatokhoz, amelyek segítenek gyorsan azonosítani az ezen automatizált rendszerekben felmerülő biztonsági kérdéseket. Segíteni fog a közvélemény bizalmának megteremtésében, hogy a szövetségi kormány szigorúan felügyeli az automatizált járművek biztonságát.”
Nem csak az automatizált vezetéssel kapcsolatos balesetekről kell beszámolni, hanem minden olyan balesetről, amely kórházban kezelendő sérülést, halálesetet, légzsák kioldást eredményezett, vagy amelyek gyalogosokat vagy kerékpárosokat érintettek aktív biztonsági rendszerrel felszerelt 3.-5. szintű autonóm képességekkel rendelkező járművekben.
Ugyanez vonatkozik a 2. szintű aktív biztonsági rendszerrel (például sávtartó asszisztens, adaptív sebességtartó automatika), rendelkező járművek esetleges baleseteire és a jelentéseket a balesetet követő egy napon belül be kell nyújtani.
Az NHTSA megemlítette azt is, hogy ha a vállalatok nem tesznek eleget ennek az új követelménynek, „súlyos következményekkel” és „jelentős polgári szankciókkal” kell szembenézniük. Még akkor is, ha egy autógyártónak nincs jelentésre alkalmas ütközése, havi jelentést kell készítenie, amelyben ez szerepel.
Az Automotive News idézi Jason Levine-t, az Autóbiztonsági Központ ügyvezető igazgatóját:
Az ügynökség nyilvánvalóan végre meghallotta az Autóbiztonsági Központ régóta hangoztatott felhívását, hogy a szövetségi kormány vegyen részt az Amerika útjain jelenleg a lakosság figyelmeztetése és adatgyűjtés nélkül tesztelt, szabályozatlan technológia felügyeletében.
Forrás: InsideEvs
https://insideevs.com/news/517762/nhtsa-selfdriving-crash-report-mandatory/