Az Amerikai fogyasztók szövetsége aggodalmát fejezte ki a Tesla „autopilot” funkciójával kapcsolatban
A szervezet saját maga tesztelte a funkciót és megkérdezte a vezetőket és a rendőröket is, az eredmények alapján úgy látják, hogy a rendszer kevésbé kompetens, mint a vezető.
A tesztek alapján az autó nem hagyott elég helyet sávváltáskor a többi autónak, nem reagált gyorsan a hátulról érkező gyorsan mozgó járművekre és úgy tűnt, hogy nem reagál az előtte haladó autók féklámpájának és irányjelzőjének jelzéseire.
A Tesla úgy reagált, hogy a vezető felelőssége, hogy az autót kontrollálja bármelyik pillanatban, beleértve a biztonságos sávváltást is.
Az EU-ban jelenleg engedélyezettek a sávváltást segítő rendszerek, bár az ETSC aggodalmát fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy az előírások szerint nem szükséges, hogy a rendszer ellenőrizze, hogy az autó előtt és mellett szabad-e az út. Ugyanakkor az sem világos, hogy a vezetőket hogyan informálják a rendszer korlátairól.
Az Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottság (NTSB) egy napja számolt be egy balesetről, melyben az Autopilotot használó Tesla egy teherautóval ütközött sávváltás közben. Sem a rendszer, sem a vezető nem tett elkerülő manővert, a Tesla vezetője meghalt a balesetben.
Forrás: etsc.eu
https://etsc.eu/us-consumer-organisation-raises-concerns-over-latest-tesla-autopilot-features/