Az angliai Milton Keynes-ben autonóm járműveket tesztelnek
Milton Keynes-t választották egy új önvezető transzferjárat kipróbálására az Európa-szerte zajló LivingLAPT kutatási projekt részeként, amely a maga nemében a leghosszabb és földrajzilag legösszetettebb lesz. A projektet az EIT Urban Mobility finanszírozza, és a University College London (UCL) vezeti.
Az Aurrigo autonóm Auto-Shuttle öt LIDAR érzékelőt és hét kamerát használ a teljes 360 fokos nézet létrehozásához, de a fedélzetén lesz egy kezelő is, aki bármikor átveheti az irányítást. A teszt a jármű csehországi Prágában és Brnóban 2023-ban, valamint Helmondban, Hasseltben, Kongbergben és Ricanyban 2022-ben végzett hasonló teszteket követi. Milton Keynes-ben azonban a transzfer várhatóan több megállóban áll majd meg és az autópályán sokkal hosszabb ideig fog közlekedni.
A nagy-britanniai székhelyű közlekedéstechnológiai specialista, Aurrigo által üzemeltetett, teljesen akadálymentesített elektromos transzfer akár 15 utast is szállíthat, és egész novemberben a városközpontbeli kör útvonalon közlekedett. A transzfert az UCL figyelte, amelynek kutatócsoportja elbeszélget majd a felhasználókkal, hogy megtudja, hogyan fejleszthető a szolgáltatás az utasok igényeinek megfelelően.
„Milton Keynes ismét az élen jár egy új, fenntartható technológiai kísérletben” – mondta Jennifer Wilson-Marklew, a kabinet éghajlat-politikai és fenntarthatósági tagja. „Újra és újra bebizonyítottuk, hogy a város zseniális célpont a technológia vezetői számára, akik terveiket valós megoldásokká alakíthatják. Ez a fontos kutatás olyan sémát hoz létre a közutakon közlekedő önvezető járművekkel kapcsolatban, amelyet a világ más városai is követhetnek. Együtt fogunk dolgozni a londoni University College College-zsal annak érdekében, hogy mindenki profitálhasson az összegyűjtött adatokból.”
Bani Anvar, az intelligens mobilitás professzora és a LivingLAPT vezetője az UCL-ben hozzátette: „Európai utunk az autonóm járművek határait feszegeti, azzal a céllal, hogy csökkentsük az emberi biztonsági kezelők iránti igényt, miközben finomhangoljuk a biztonság és a bizalom bonyolult egyensúlyát. Az irányítóközpontokban dolgozó teleoperátorok munkaterhelésének felmérésére irányuló úttörő kutatások tovább gazdagították tevékenységünket. Ez a 25 perces Milton Keynes-i út, ahol ezek az önvezető járművek zökkenőmentesen navigálnak bonyolult városi kereszteződésekben, a közlekedési jelzőlámpák és a sokféle úthasználó között, izgalmas keveréke az élvonalbeli tudománynak és az autóipari innovációnak.”
„Az Aurrigo örömmel tér vissza Milton Keynes-be, hogy valós helyzetekben is bevezesse az autonóm elektromos járműveket. 2018 óta dolgozunk a városban, és nagyra értékeljük, hogy egy előrelátó, innovatív várossal dolgozhatunk, amely szeretné bemutatni, milyen előnyökkel járhat Milton Keynes és az Egyesült Királyság polgárai számára egy önvezető elektromos jármű, mint például az Auto-Shuttle” – mondta az Aurrigo vezérigazgatója, David Keene.
Forrás: cbwmagazine.com