Az Apple 2025-re piacra dobja teljesen elektromos, önvezető autóit
Az Apple közel fél évszázada a technológiai ipar egyik úttörője. A főként fogyasztói termékeire, például Macbookjaira, iPhone-jaira vagy iPadjeire koncentráló technológiai vállalat 2025-ig egy teljesen autonóm, önvezető autó bevezetését tervezi. A „Project Titan” keretében az Apple több mint 1000 mérnöke működik együtt egy elektromos jármű kifejlesztésén.
2020-ban az Apple megszerezte az önvezető autók tesztelési engedélyét, ami újra működésbe lendítette a 2014-ben már felvetett tervet.
Az Apple vezérigazgatója, Tim Cook megerősítette, hogy a cég az önvezető autók szoftvereinek területén dolgozik. Ritkán fordul elő, hogy az Apple megerősítsen bármilyen közelgő projektet, de az autószektorban uralkodó szabályozások miatt közzé kellett tenniük néhány hírt.
2021-ben megerősítést nyert, hogy az Apple egy teljesen autonóm elektromos autó kifejlesztésén dolgozik, amely nem igényel felhasználói beavatkozást, és még kormányt és pedálokat sem tartalmaz.
A projekt 2025-re tűzte ki a projekt határidejét, azonban egy teljesen autonóm autó kifejlesztése több időt vehet igénybe és késések is előfordulhatnak. Az autó az Apple valaha volt legfejlettebb szilíciumát tartalmazza majd, beleértve a neurális motort, amely képes megbirkózni egy ilyen nehéz mesterséges intelligencia feladattal.
Az Apple teljesen autonóm elektromos autó kifejlesztésére irányuló projektjét John Giannandrea mesterséges intelligenciával és gépi tanulással foglalkozó főnökük vezeti majd, és részt vesz benne az Apple Watch fejlesztéséért felelős szakember, Kevin Lynch is.
A kezdeti szakaszban a cég arról döntött, hogy egy teljesen autonóm önvezető autót fejleszt-e kormány és pedálok nélkül, vagy egy Teslához hasonló, korlátozott önvezető képességű modellt. Kevin Lynch azonban egy teljesen autonóm, önvezető elektromos járműre törekedett, amely nem igényel emberi beavatkozást.
Mostanában számos alkalommal megfigyelhető volt, amikor az Apple a kaliforniai utakon Lexus SUV-okkal tesztelte önvezető szoftverét. A projekt célja egy olyan elektromos autó elkészítése, amely minden versenytársánál fejlettebb, és magasabb kategóriás modellként kerül forgalomba, mint a mindennapi elektromos autók.
Az Apple azt is tervezi, hogy a belső teret a teljes önvezető képesség köré tervezi, és az utasokat is egymással szembe ülteti, mint egy limuzinban. A céghez közel álló források szerint közel állnak a projekt kulcsfontosságú mérföldkövéhez, hiszen a legtöbb munka már majdnem kész a processzoron, amelyet az Apple az autó első generációjával tervez szállítani.
Mivel az Apple nem maga fogja gyártani az autókat, egy autógyártó céggel kívánnak együttműködni, és tárgyalásokat folytattak többek között a Hyundai-jal is. Az első generációs autó a tervek szerint a Hyundai E-GMP Electric Vehicle platformjára épül, de ez attól függ, hogy az Apple együttműködik-e a Hyundai-jal.
Az egyik legfontosabb dolog az egész projektben, hogy ez az autó az Apple ökoszisztémájának része lesz, és a felhasználók mély integrációt élvezhetnek más eszközökkel, például az iPhone-nal, az iPaddel vagy a Mac-el.
Az Apple megkezdte szoftverének közúti tesztelését, és körülbelül 69 önvezető technológiával rendelkező Lexus SUV-ja van. Teljesen autonóm önvezető autóként a biztonság a végfelhasználóknak és magának az Apple-nek is a fő szempontja, ezért a szoftver több rétegű biztonsági protokollt is tartalmaz majd.
Az Apple mérnökei úgy tervezik az autót, hogy az biztonságosabb legyen, mint a meglévő elektromos autók, redundáns szoftveres óvintézkedésekkel, amelyek megakadályozzák a szerencsétlenségeket. Ez magában foglalja a többszöri biztonsági mentést is, így elkerülhető a baleset. Az utasok biztonságát szem előtt tartva előfordulhat, hogy az Apple nem tudja kihagyni a felszereltségből a kormányt.
Az Apple-nek ki kell használnia a kombinált töltési rendszer előnyeit, amelyet a legtöbb elektromos járműgyártó vállalat, például a Mercedes, BMW, Tesla stb. használ. A CCS töltési szabvány lehetővé teszi az Apple autóinak felhasználói számára, hogy a már meglévő töltőállomásokat használják. Az Apple emellett az akkumulátort is szeretné felújítani egy monocellás kialakítással, amely az egyes akkumulátorcellákat terjedelmesebbé teszi, és helyet szabadít fel az akkumulátorcsomagban a modulok és tasakok csökkentésével. Az Apple arra számít, hogy ez csökkenti az akkumulátorok gyártási költségeit, miközben növeli a hatótávolságot.
Az Apple csökkenteni kívánja a LIDAR érzékelők méretét, hogy megfizethetőbbé és széles körben elérhetővé tegye őket tömeggyártású autókban. A cég több LIDAR gyártóval tárgyalt, és reméli, hogy olyan forradalmi formatervezéssel állhat elő, amely alkalmas lesz a teljesen autonóm autókhoz.
Az Apple belépése az elektromos járművek piacára minden bizonnyal más cégeket is ösztönözni fog arra, hogy kreatívabb megoldásokkal rukkoljanak elő, így a későbbiekben profitálnak az ügyfelekből. Mindazonáltal joggal feltételezhető, hogy egy teljesen autonóm önvezető autó kifejlesztése több időt vehet igénybe az Apple számára, és a bevezetése is késni fog.
Az Apple az elmúlt évtizedben csodákat tett az iPhone-ok és Macbookok processzorainak megújítása során, és nevéhez fűződik a piac leghatékonyabb processzorainak gyártása. Remélhetőleg Kevin Lynch, aki az Apple Watch mögött áll, ugyanezt a csodát teszi ezzel a projekttel is.
Forrás: Hot Cars
https://www.hotcars.com/apple-will-launch-all-electric-self-driving-car-by-2025/