Az Apple Car szabadalom új megközelítést alkalmaz a biztonság terén
Az úgynevezett Apple Car nem érkezik még a közeljövőben – utoljára azt lehetett hallani, hogy a megjelenése legkorábban 2026-ra várható –, de a cég a színfalak mögött továbbra is dolgozik rajta. A hónap elején arról számoltak be, hogy az Apple kettővel megemelte, 68-ra a tesztautói számát – ez még mindig kicsi a Zooxhoz, a Waymohoz és a Cruise-hoz képest, amelyek mindegyikének több száz van, de ennek ellenére haladást jelent.
A hagyományos járművektől eltérően, ahol az ülések rögzítve vannak, az Apple Car álma állítólag az, hogy lehetővé tegye az ülések elforgatását, csúsztatását és hátradöntését különböző pozíciókba, miközben a jármű vezeti önmagát.
Ez viszont problémát jelent a légzsákok esetében. A rögzített ülésekkel rendelkező autóknál a gyártóknak elég jó elképzelésük lehet arról, hogy hol lesz az utas feje egy baleset esetén. Rugalmas ülések esetében ezt sokkal nehezebb megjósolni.
Úgy tűnik, az Apple átgondolta ezt a dilemmát. A Patently Apple által felfedezett szabadalom egy olyan megoldást mutat be, ahol a légzsákokat az ülések alatt tárolják, nem pedig a belső felületeken. Más szóval, az utassal szemben levő ülésben fogják a légzsákot tárolni, amely remélhetőleg megmenti az életét egy ütközés esetén.
„A rendszer tartalmaz egy érzékelőrendszert, amely úgy van konfigurálva, hogy érzékeli a közelgő eseményt, észleli az üléssel szemben ülő utast, és érzékeli az ülés alatt elhelyezett tárgyat” – áll a szabadalom összefoglalójában. „A rendszer tartalmaz egy légzsákot (pl. egy utasbiztonsági rendszert) is, amely úgy van beállítva, hogy az ülésből kinyíljon, visszafogja az üléssel szemben ülő utas mozgását, és visszafogja az ülés alatt elhelyezett tárgy mozgását.”
Természetesen jó, hogy a cégek gondolkodnak ezeken a problémákon. De mivel a sofőr nélküli autóbalesetek időnként még mindig felbukkannak a hírekben, még a rendkívül korlátozott tesztkörülmények között is, kockázatosnak tűnik az az ötlet, hogy az utasokat távolabb tegyék mindenféle kézi vezérléstől, rugalmas ülésekkel.
Valójában, bár egykor felvetődött, hogy az Apple Carban egyáltalán nem lesz kézi vezérlés, ezt a gondolatot a hírek szerint egyelőre félretették. Ezt szem előtt tartva lehetséges, hogy ez a szabadalom nem egy hagyományosabb, első generációs Apple Car-ra vonatkozik, hanem az egy évvel későbbire, amikorra majd az önvezető autók bebizonyítják, hogy Amerika összes útján megbízhatóan tudnak önállóan közlekedni.
Forrás: www.tomsguide.com