Az Apple titkos autóprojektje segített a kínai BYD-nek dominánssá válni az EV-k terén
Kiderült, hogy az Apple együttműködött a BYD-vel az elektromos autók titkos projektjével kapcsolatban, ami mára a kínai autógyártók dominanciájához vezethetett.
Évekig azt pletykálták, hogy az Apple egy futurisztikus önvezető autón dolgozik, együttműködik a Volkswagennel, és még a McLaren megvásárlására is köthetett megállapodást. Ez azonban soha nem történt meg, a projektet tíz év után leállították, de most úgy tűnik, hogy az Apple autóprogramja által kifejlesztett technológia egy része utat talált egy másik autógyártó által épített autókba.
Az amerikai technológiai óriás nem állt össze a VW-vel vagy a McLarennel, de még csak beszállítójával, a Foxconnnal sem dolgozott együtt az autóipari világgal kapcsolatos növekvő törekvéseiben. Az Apple ehelyett a kínai elektromos járműveket gyártó BYD-vel dolgozott együtt, írja a Bloomberg.
Az iPhone-gyártó állítólag „évekig” dolgozott együtt a kínai BYD autógyárral” – magyarázza a Bloomberg. A két vállalat közösen fejlesztette ki a nagy hatótávolságú akkumulátorokat, amelyek a BYD modelljeiben használt cellák alapját képezik:
Az Apple és a sencseni székhelyű vállalat 2017 körül összefogott, hogy lítium-vas-foszfát cellákat használó akkumulátorrendszert építsenek ki – mondták a személyazonosságuk eltitkolását kérő informátorok, mivel ez nem került nyilvánosságra. A technológiát úgy tervezték, hogy nagyobb hatótávolságú és biztonságosabb legyen, mint az akkori hagyományos elektromos járművek akkumulátorai.
Bár az Apple nem birtokolja a BYD jelenlegi Blade akkumulátoraiban használt technológiát, a partnerség megmutatja, milyen messzire ment az iPhone-gyártó az autógyártás terén. A technológiai óriás az elmúlt évtizedben nagyjából évi 1 milliárd dollárt költött a járműprojektre – amelyet gyakran a cég egyik „következő nagy dobásának” tartottak –, mielőtt februárban leállították volna.
Az Apple által a BYD-vel együtt kifejlesztett technológiát az emberek szerint nagymértékben az egykor tervezett járműhöz szabták volna. A titkos partnerséghez az Apple mérnökei a fejlett akkumulátorcsomagok és a hőkezelés terén való jártasságukat tették hozzá. A BYD hozzájárult a gyártási know-how-hoz és a lítium-vas-foszfát cellák – ismertebb nevén LFP – felhasználásával végzett fejlesztésekhez.
A BYD mostantól a Blade akkumulátortechnológiát használja elektromos autóinak teljes kínálatában, a cég szóvivője pedig azt mondta a Bloombergnek, hogy „teljes tulajdonjoggal és szabadalmi joggal rendelkezik a Blade akkumulátorra vonatkozóan”.
A technológia abban különbözik a többitől, ahogyan elrendezi a lítium-vas-foszfát cellákat, amelyeket a BYD használ az autóiban – magyarázza az Autoevolution. Ez volt az Apple hozzájárulása a projekthez, írja az oldal, mivel hasonló módszert követ, mint ahogyan a technológiai óriás a cellákat egymásra rakja olyan termékekben, mint a laptopok:
Abban az időben az Apple több különböző akkumulátortechnológián dolgozott, olyan elemeket használva, mint a nikkel és az alkalikus foszfatáz. Emellett több millió dollárt fektetett be az akkumulátorcsomag tervezésébe, amely lehetővé tette a tér optimalizálását a jobb energiasűrűség érdekében. A BYD LFP technológiáját az Apple csomagtervezéssel kombinálva a vállalat úgy gondolta, hogy biztonságos, hosszú hatótávolságú akkumulátorrendszert tud előállítani autóprojektjéhez.
Az Apple állítólag meghátrált a BYD-vel való együttműködéstől, és az autóiparban keresett egy másik akkumulátorpartnert, akivel együttműködhetne. A keresés azonban rövid ideig tartott, és a technológiai óriás tíz évnyi munka után az év elején megpróbált saját autót készíteni.
Forrás: jalopnik.com