Az Audi belső tere a jövőben teljesen képernyős lesz, szabályozó gombok nélkül
Az Audi új információs és szórakoztató rendszere az MMI Touch Response lecseréli a hagyományos jól kezelhető, megfogható kemény gombokat érintőképernyős felületekre. Az új rendszer egy kb. 30 cm-es digitális műszercsoportból, egy kb. 26 cm-es információs és szórakoztató érintőképernyős felületből és egy kb. 20 cm-es klíma-szabályozó érintőképernyőből áll. Néhány gomb maradt csak a jelenlegi A8-ban, A7-ben, A6-ban, Q8-ban és a közelgő 2020-as Q7-ben, bár a rádiónak a hangerő-szabályozója azért gomb maradt.
Marc Lichte, az Audi design főnöke elmondta, hogy a következő lépés egy kiterjesztett valóság fejre helyezhető kijelző lesz. Ennek az újgenerációs technológiának a bevezetésével a digitális műszercsoport mérete és információtartalma csökkenni fog. A műszerfal közepén lévő két érintőképernyő egyetlen nagy képernyőn fog egyesülni, ha Lichte jövőképét megvalósítják.
Bár a jelenlegi elrendezésben még van egy hangerő-szabályozó gomb, Lichte elmondása szerint a jövőben egyáltalán nem lesznek gombok az autóban. A hagyományos gomb eltűnik, de valamilyen alternatívája megmarad, valószínűleg egy kormányon elhelyezett kapcsoló azoknak, akik nem akarják az érintőképernyőt használni.
Nem csak a belső tér fog megváltozni, hanem a külső megjelenés is. Míg az E-Tron crossover ebben az évben jelent meg, és a kupészerű 2020-as E-Tron Sportback crossover, amelyet a múlt hónapban mutattak be a Los Angeles-i Autóshow-n, úgy néz ki, mint a legtöbb benzinüzemű crossover SUV, az ördög a részletekben rejlik.
Mindkét össz-elektromos crossover SUV arányai eltérnek az Audi gázüzemű modelljeitől. A tengelytáv hosszú és a túlnyúlások nagyon rövidek. Az Audi azért tervezheti így a járműveit, mivel az EV-knek nem kell a belső égésű motor köré épülniük. Lichte szerint ez csak a kezdet, a design változások inkább evolúcióként, mint forradalomként kezdődnek, hogy ne sokkolják a fogyasztót.
Körülbelül négy éven belül az Audi elektromos járművek kialakítása forradalmian megújul, nagy változásokra lehet számítani. A legnagyobb változás a jármű magassága. A jövőbeli Audi elektromos autók (amelyek valószínűleg a közelgő Audi E-Tron GT-vel kezdődnek, amely a Porsche Taycan-en alapul) rendkívül alacsony magassággal, alacsony padlókkal rendelkeznek majd, bár a crossover SUV-ok megtartják a magasabb utazási magasságot és ülőhelyeket.
Ez a változás javítja az aerodinamikai hatékonyságot és a hatótávolságot.
Az Audi E-Tron GT-t, amely 2020 végére esedékes, egy teljesen elektromos autó, amely méretében és arányaiban hasonlít az A5 Sportback-hez. Az Audi azt tervezi, hogy kupészerű Sportback EV-ket készít mind autó, mind crossover formájában.
Forrás: Motor Authority