Az Audi új, 22 kW-os fedélzeti töltővel és kormánykerékkel frissíti 2021 e-tron elektromos SUV-ját
Érkezik az új 2021 Audi e-tron elektromos SUV, amelyen a német autógyártó néhány érdekes változtatást végzett, köztük egy új választható 22kW-os fedélzeti töltőt és egy új kormánykereket adott hozzá.
Az Audi e-tron 11 kW-os fedélzeti töltőjével már jó, 2. szintű fedélzeti töltőkapacitással rendelkezett, de az autógyártó most úgy döntött, hogy növeli azt egy kettős töltő opcióval. Ez 22kW-ra emeli a kapacitást:
„Az egyenárammal való gyors töltés mindig is az e-tron modellek egyik fő erőssége volt. Most az Audi a váltakozó áramú (AC) gyorsabb töltést is lehetővé teszi. Az e-tron 55 és az e-tron Sportback 55 ügyfelek pedig megrendelhetnek egy második fedélzeti töltőt, amely megduplázza a teljesítményt 11 kW-ról 22 kW-ra a megfelelő töltő terminálokon.”
„Az újabb e-tron 50 és e-tron S modellek ugyancsak megkapják az új lehetőséget, de csak később, 2021 közepe táján.
A Tesla is kínált hasonló kettős töltési opciót az S és X modellekhez, de aztán a tulajdonosok közti alacsony keresletre és használati arányra hivatkozva megszüntette azt.
A 22 kW teljesítményű, 2. szintű töltőállomások meglehetősen ritkák, de az e-tron vásárlók, akik rendszeresen hozzáférhetnek néhányhoz, most választhatják ezt az opciót, és gyorsabban tölthetnek anélkül, hogy gyors DC-vel kellene tölteniük.
Az e-tron új, 2021-es verziójában az elektromos SUV új intelligens töltési funkciókkal rendelkezik:
„A SMA Solar Technology vagy a Hager Group kompatibilis otthoni energiagazdálkodási rendszerével együtt az e-tron töltési rendszer további intelligens funkciókat kínál. Az Audi e-tron például figyelembe tudja venni a háztartás többi fogyasztójának igényeit, és a rendelkezésre álló fennmaradó energiával töltheti magát az otthoni elektromos rendszer túlterhelésének elkerülése érdekében. A töltési rendszer azt is lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy meghatározzák prioritásaikat, például tölthetik akkor az autójukat, amikor olcsóbb az elektromosság, változó árak esetén. Ha az otthon fotovoltaikus rendszerrel van felszerelve, akkor az autó tölthető a rendszer által termelt áram felhasználásával. A rendszer ezután figyelembe veszi a napsütés várható időszakait a töltés megtervezésekor. Az e-tron töltési rendszer további lehetősége a PIN védelem az illetéktelen használat ellen és a töltési energia rögzítése.”
Az Audi az új e-tron és e-tron Sportsback kormánykerékét is frissítette. A kormánykerék szenzorai érzékenyebbek lettek az érintésre, így hatékonyabban detektálják azt, hogy a vezető a kormányon tartja-e a kezét a vezetést segítő rendszerek használatakor.
„Az új kormánykerék még kényelmesebbé teszi a vezetést. A sofőrnek csak percenként egyszer kell finoman megérintenie az érintés-érzékeny peremet, hogy az adaptív sebességtartó automatika aktív maradjon. De a sofőré a teljes felelősség a jármű kormányzásáért. A csúcskategóriás rendszer, amely a központi vezetősegítő vezérlő (zFAS) adatait használja, az Audi e-tront középen tudja tartani a sávban. A hosszanti irányítást is kezeli a teljes sebességtartományban. Támogatja a vezetőt gyorsítással, fékezéssel, a sebesség fenntartásával, a távolság megtartásával és a dugóban való közlekedés során.”
Végül a 2021-es verzióval az Audi e-tron S vásárlói most 22 hüvelykes kerekeket is rendelhetnek:
„Az Audi e-tron S és az Audi e-tron S Sportback alapfelszereltségének része a 20 hüvelykes kerék, a 21 hüvelykes kerekek külön választhatók. Az Audi Sport GmbH ezen javított mostantól – 10,5Jx22 kerekekkel és 285/35 sorozatú gumikkal. A titánszürke kerekek öt küllős felépítésűek és fényesre festettek.”
Az Audi e-tron 2021 elektromos SUV emellett lényegesen olcsóbb lett és 18 mérfölddel nagyobb hatótávolsággal rendelkezik.
Forrás: Electrek