Az Aurora célja, hogy önvezető teherautói 2024-re a texasi autópályákon legyenek

Texasban a nagy teherautók gyakran használják az autópályákat Austinból San Antonioba Dallasba és Houstonba. Az egyik legnépszerűbb ilyen útvonalon, a Dallas-Houston közti I-45 mentén, hamarosan újfajta nagy teherautó jelenik majd meg.

Az Aurora, a dallasi székhelyű autonóm teherszállítással foglalkozó vállalat megkezdte a tesztvezetéseket ezen a szakaszon azzal a céllal, hogy 2024 végére teljes automatizálásra kerüljön sor. Addig is egy sofőr ül a volán mögött, készen arra, hogy vészhelyzet esetén átvegye az irányítást.

Alexandra Skores, a Dallas Morning News üzleti riportere csatlakozott az egyik Aurora csapathoz a Dallas-Houston útjukon. Elmondta, hogy az utazás gond nélkül lezajlott, de a cég mindig keresi a módját, hogy javítsa a biztonsági funkcióit.

„Elég sima út volt, és 2024 végére ez az útvonal teljesen vezető nélküli lehet” – mondta. „De egész évben, és jövőre is egész évben tesztelni fogják, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy ez a technológia golyóálló-e. Biztosak akarnak lenni abban, hogy a lehető legjobb technológiát alkalmazzák az utakon annak érdekében, hogy az átlagos sofőr ne érezze azt, hogy ez nem biztonságos.”

Ez nem csak Aurorára jellemző. Sok más autonóm járműgyártó cég teszteli termékeit texasi utakon, és mindezt a biztonság szem előtt tartásával teszik.

Egy olyan államban, ahol folyamatosan a legtöbb a teherszállítási áldozat az országban, a halálos balesetek számának a csökkentése az Aurora fő célja.

„Teherautósofőröket, embereket ültetünk az utakra megszokott autóikkal” – mondta Skores. „És azt látjuk, hogy a balesetek száma megnőtt. De ez egy olyan technológia, amely segíthet véget vetni az ilyen típusú ütközéseknek és halálos baleseteknek. Tehát valójában azt próbálják elérni, hogy megbizonyosodjanak az utak biztonságosságáról, de úgy, hogy az elég kiszámítható legyen ahhoz, hogy az emberek valóban megnyugodhassanak afelől, hogy ez a technológia érti, mi történik az utakon.”

Az Aurora azon is dolgozik, hogy az autonóm vezetés során ne forduljanak elő korábbi hibák, például a gyalogosok felismerésének elmulasztása.

„A technológia valójában felvesz egy személyt, megjelöli azt a személyt és az összes helyet, amelyet az illető elfoglal, és azt, hogy milyen közel van az illetőhöz” – mondta Skores. „Ugyanezt megteszi egy járművel, ugyanazt az úton lévő tárggyal. Ez a technológia képes ezt látni, és vagy sávot vált, vagy eltávolodik, bármit is kell tennie, képes reagálni.”

És bár az Aurora közel áll ahhoz, hogy teljesen autonóm legyen, Skores szerint még mindig csak optimisták lehetünk.

„Szerintem minden úton lévő személy tudni akarja, hogy ezzel a technológiával biztonságban fogja érezni magát” – mondta Skores. „Tehát az Aurorának, és ezeknek a cégeknek az a feladata, hogy valóban megbizonyosodjanak arról, hogy ez a technológia a lehető legbiztonságosabb legyen.”

Forrás: www.tpr.org

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936