Az Aurrigo elsőként teszteli vidéki utakon önvezető járműveit az Egyesült Királyságban

A Center for Connected and Autonomous Vehicles (CCAV) és a BritainThinks betekintési és stratégiai szakértője által vezetett nagyszabású új tanulmány részeként az Aurrigo megkezdte önvezető járművei négynapos kipróbálását.

Az Egyesült Királyság hagyományos midlands-i autóipari otthonának szívében, Coventryben található  Aurrigo  állítása szerint vezető szerepet tölt be az „első és utolsó mérföldes” szállítási megoldások fejlesztésében. Önvezető podjait úgy tervezték, hogy mobilitást biztosítsanak városi területeken, bevásárlóközpontokban, repülőtereken, egyetemi kampuszokon, tudományos parkokban és más olyan területeken, amelyeket a hagyományos közlekedési szolgáltatók rosszul szolgálnak ki.

A Great Self Driving Exploration lehetővé tette az északkelet-angliai Alnwick Castle és Alnwick Gardens lakói számára, hogy először lássák, ahogy önvezető járműveket vidéki közösségekben teszteltek.

A kísérlet során az Aurrigo Auto-Podja legfeljebb két utast szállított egy 500 méteres ösvényen, amely összeköti az Alnwick Gardens-t és az Alnwick kastélyt.

A kísérleti programban részt vett a cég Auto-Shuttle-je is, amely legfeljebb hat személy befogadására képes, és egy 1,2 km-es útvonalon szállítja az utasokat a helyi buszpályaudvartól a kastélyba, az élő forgalommal, köztük autókkal, kerékpárokkal és gyalogosokkal megosztott útvonalon. Mindkét önvezető jármű elektromos meghajtású, és egy sor érzékelőt használ a környezet megértéséhez.

Az Aurrigo, amely jelenleg más utasszállítási kísérleteket is végez az Egyesült Királyságban, az Alnwick Castle-ban való megjelenésével először mutatta be Auto-Deliver technológiáját.

Lehetőséget adott az embereknek, hogy körülnézzenek az önvezető „élelmiszer-kiszállító” járműben, amely a szoftvercég szerint megváltoztathatja azt a módot, ahogyan az alapvető cikkeket az ajtónkhoz juttatjuk. Meggyőződése, hogy a jármű tervezésének módja azt jelenti, hogy a szervezetek a jelszóval/QR-védett rekeszek segítségével több kiszállítást is teljesíthetnek – ez ideális lakótelepek, egyetemi kampuszok vagy üzleti parkok kiszolgálására.

Egy évvel ezelőtt az Aurrigo felfedte, hogy a  Greater Cambridge Partnership  és  a Smart Cambridge együttműködésével megkezdte egy egyedi gyártású autonóm jármű kipróbálását Cambridge-ben, amely képes utasokat szállítani egy főúton, amelyet más forgalom vesz körül, beleértve az autókat, teherautókat, furgonokat, kerékpárokat és gyalogosokat.

Az ezekben a kísérletekben használt három automata shuttle részben az AWS Wavelength technológiáján és a Vodafone elosztott edge computing technológiáján alapult az üzemeltető 5G hálózatán keresztül, hogy az ultraalacsony késleltetést és sávszélességet biztosítsák a teljesítmény és a kiberellenállás szükséges szintjének garantálása érdekében.

„Nagyszerű, hogy ilyen gyönyörű helyen mutathatjuk be technológiánkat, és a kapott visszajelzések fontosak lesznek az önvezető járművek jövőbeli fejlesztésében” – mondta Ricky Raines, az Aurrigo műveleti vezetője.

„Úgy gondoljuk, hogy ez a fajta első és utolsó mérföldes szállítás kulcsfontosságú a mobilitási problémákkal küzdő emberek támogatásában, és ez próba rendkívül hasznos lesz abban, hogy megértsük, hogyan vélekednek a vidéki emberek az önvezető technológiáról és a felhasználói élmény javítását célzó változtatásokról.”

Lucy Farrow, a BritainThinks társult partnere hozzátette: „A BritainThinks csapata örömmel hajtja végre ezt az innovatív kutatási projektet a CCAV-val, az UCL-lel és az Aurrigo-val együttműködve. Egyedülálló lehetőséget kínál arra, hogy megértsük nem csak azt, hogy mit gondolnak az emberek a jelenlegi önvezető járművekről, hanem a jövővel kapcsolatos reményeiket és elvárásaikat is.”

Forrás: Computer Weekly

https://www.computerweekly.com/news/252521747/Aurrigo-gets-into-gear-for-rural-UK-self-driving-first

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936