Az Austini Belvárosi Bizottság megvizsgálja, hogyan lehetne javítani az autonóm járművek biztonságát a városi utcákon
Annak ellenére, hogy a Cruise autonóm járműgyártó cég nemrégiben úgy döntött, hogy minden városban szünetelteti a szolgáltatást, beleértve Austint is, a Belvárosi Bizottság tagjai aggodalmukat fejezik ki a járművek növekvő jelenléte és amiatt, hogy a város képtelen szabályozni azokat. A Közlekedési és Közmunkaügyi Osztály munkatársai bemutatták a Bizottságnak, hogy egy 2017-es állami törvény hogyan korlátozza a városok azon képességét, hogy szabályozzák az AV-kat, mivel a szövetségi törvényekre és az állami ügynökségekre bízza ezt a munkát.
A Cruise ideiglenes leállása a négy AV-szolgáltató közül a legnagyobbat eltávolítja a város utcáiról, de a biztosok szerint a Cruise visszatérésének valószínűsége és más cégek terjeszkedése továbbra is biztonsági problémákat vet fel.
Rachel Castignoli, aki a város nevében kommunikál az AV-cégekkel, elmondta, hogy az Austin utcáin töltött teljes munkaórák száma, a biztonsági incidensek alatti sebesség, valamint a cégek által birtokolt háromdimenziós térképek a városi utcákról a város azon adatai közé tartoznak, amelyekhez szeretne könnyebben hozzáférni. Azt mondta, jelenleg a város csak néhány információhoz fér hozzá, ha a vállalatok hajlandóak megosztani azokat.
Más városi bizottságok a közelmúltban meghallgatták és mérlegelték az AV-k elsősegélynyújtó járművek körüli mozgásával kapcsolatos problémák megoldásának módjait, például annak felismerését, hogy rendőrök irányítják a forgalmat, és annak lehetővé tételét, hogy a biztonsági személyzet vészhelyzetekben átvegye a jármű irányítását.
„Elvittük az AV-cégeket a problémás helyszínekre, körbejártuk, átbeszéltük a problémákat, és megnéztünk néhány videót, amelyet az AV-król rögzítettek. Sikerült megoldanunk néhány problémát, például a vészhelyzetek körüli tilalmi zónák létrehozásával, hogy ne tévedjenek olyan területekre, ahol nagy a forgalom és sok a gyalogos” – mondta Castignoli.
Jen Weaver biztos azt mondta, szeretné, ha minden AV-t megjelölnének, hogy a város lakói könnyen azonosíthassák, melyik jármű érintett egy incidensben, amikor bejelentik azt.
Spencer Schumacher biztos azt mondta, szeretné, ha a város elemezni tudná, hány incidensben vesz részt egy átlagos AV az átlagos sofőrökhöz képest.
„Idén 78 ember halt meg Austinban járművekkel való ütközés következtében. Ha azt mondaná nekem, hogy az autonóm járművek ezt 77-re csökkentenék, most azonnal engedélyezném őket” – mondta.
Castignoli szerint egy másik tényező, amely problémát okoz a városnak, az, hogy nincs szabványos módja annak, hogy bármilyen közlekedési szabálysértési bírságot kiszabjanak egy vezető nélküli autóra, mivel az állami törvények előírják, hogy az eljárást a tulajdonosok ellen kell megindítani, akik általában más államokban működnek.
Arra a kérdésre válaszolva, hogy a város munkatársai milyen adatokat szeretnének megszerezni, azt mondta, hogy ideális lenne minden videóhoz hozzáférni, amelyet egy incidensben résztvevő jármű készített. További kívánatos adatok lennének az egyes vállalatok működésének teljes lefedettségi térképei, valamint az üzemeltetők által nyomon követett, de a városnak nem jelentett eseményekről szóló részletesebb információk.
Castignoli példaként elmondta, hogy az ütközési adatok szerint, amelyeket a cégeknek jelenteniük kell a Nemzeti Közlekedési és Biztonsági Hatóságnak, 2023-ban 10 AV-baleset történt a városban, míg a város nyilvántartása csak ötöt jelzett.
Forrás: austinmonitor.com