Az austini sürgősségi ellátók autonóm járművekkel küzdenek

Austin mentői és tűzoltói autonóm járművekkel küszködnek, amelyek akadályozzák a mentési műveleteket a város utcáin.

A belső e-mailek és panaszok felfedik, hogy az elsősegélynyújtók hogyan kezelik a vezető nélküli autók, a gyalogosok és a biztonsági járművek közötti kvázi baleseteket – miközben megtanulják, hogyan kell jelenteni az eseteket és eltávolítani az autókat az útról.

A Waymo, Cruise és Volkswagen ADMT egyre több autója közlekedik Austin utcáin, és a helyi tisztviselőknek nem sok hatalmuk van a cégek felett, mivel Austint járműveik tesztpályájaként használják.

Július óta a város Közlekedési Közmunka Osztályához 40 lakossági és elsősegélynyújtói panasz érkezett a járművekkel kapcsolatban, köztük gyalogosokkal és mentőjárművekkel való majdnem ütközésről szóló bejelentések.

Rendszeres sürgősségi feladataik mellett a tűzoltóság, a rendőrség és a sürgősségi mentőszemélyzet most kiképzést tart a vezető nélküli autók kézzel való eltávolításáról.

Az autonóm járművek „problémákat jelentenek számunkra, amikor megpróbálunk kihajtani az állomásról” – írta augusztus elején kollégáinak Richard Porst, a Martin Luther King Jr. Boulevard egyik tűzoltóállomásának hadnagya augusztus elején.

Szeptember 20-án és szeptember 24-én, az incidensjelentések szerint, autonóm járművek akadályozták az austini tűzoltóautók mozgását, az eseményeket „majdnem balesetként” jegyezték fel.

Az austini rendőrség tisztviselője, aki egy adománygyűjtő sétát kísért vasárnap, arról számolt be, hogy egy autonóm jármű megpróbált bekanyarodni a Congress Avenue-ra a Nyolcadik utcából a piros lámpánál.

„Ha nem ugrok ki elé és nem lépek vele fizikailag érintkezésbe, akkor valószínűleg elütötte volna a sétálókat. Mindannyian megálltak, és azt hitték, hogy beléjük fog hajtani” – áll az eseménynaplóban.

„Magától értetődő, hogy ezek a járművek komoly problémát jelentenek, és valaki előbb-utóbb meg fog sérülni” – folytatja az eseménynapló. „Nem vagyok benne biztos, hogy a vezetőség tisztában van-e minden problémával, de kezd nevetségessé válni, hogy mennyit kell velük foglalkozni.”

A Cruise, az autonóm járművek egyik üzemeltetője a városban, szeptember 20-án rendelkezésre bocsátott néhány járművet tűzoltó-, rendőrségi és sürgősségi egészségügyi képzés céljából, mondták az Austin közlekedési osztályának tisztviselői az Axiosnak.

Az ülések célja, hogy a „rendőrség, tűzoltóság és mentőszolgálat jobban megismerje járműveiket, és megértse, hogyan lehet a legjobban kommunikálni az eszközökkel vészhelyzetben” – mondta Cristal Corrales, a város szóvivője az Axiosnak.

„Megértjük a tűzoltó kapitány által kifejezett frusztrációt, arra törekszünk, hogy a lehető legérzékenyebbek legyünk” – mondta Navideh Forghani, a Cruise szóvivője az Axiosnak. „Az elmúlt néhány hónapot az ügyfélszolgálatot nyújtó csapatunk bővítésével töltöttük, és reméljük, hogy ez nem lesz a jövőben probléma. Célunk, hogy jó szomszédok legyünk az általunk kiszolgált közösségekben, és a városi tisztviselőkkel és az elsősegélynyújtókkal való találkozás kiemelt prioritás számunkra.”

A vállalat az austini sürgősségi tisztviselőket a segítséget nyújtó nyitóoldalára mutató hivatkozásokkal és egy videós útmutatóval látta el, beleértve a kezelőinek a telefonszámait, hogy a Cruise személyzete felülírhassa a járművet. Ezen kívül utasításokat a helyszínre érkező elsősegélynyújtók számára, hogy hogyan vegyék át az irányítást. Az év elején más tréningeket is tartanak mondta Forghani. A szeptember 20-i tréning „nagyon eredményes párbeszédet” foglalt magában – tette hozzá.

Az austini tűzoltóság tisztviselői arra kérték a Cruise-t, hogy programozza be járműveit úgy, hogy elkerülje az állomások akadályozását. Ezért a cég elmondása szerint fontolóra veszi a tűzoltóállomások körüli geofencing kialakítását, amely egy virtuális határt jelentene az önvezető autók számára.

Emellett a tűzoltóság kérésére részben korlátozták az útvonalakat az egyik tűzoltóállomásuk előtt, ami azt jelenti, hogy az AV-k más útvonalat fognak választani – hacsak nem ez az egyetlen lehetőség. Biztonsági tervük részeként az AV-k nem állnak meg és nem húzódnak félre a tűzoltóság vagy a rendőrség előtt.

Forrás: axios.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936