Az autóipar vezetői „közös nyelvezetet” sürgetnek az autonóm járműbiztonság terén

  • A technológiai cégek, az autógyártók, a ride-hailing társaságok és a SAE International szabványcég konzorciuma útmutatást adott ki a különféle biztonsági teljesítménymutatókról, amelyeket mérni kell az autonóm járművek (AV) fejlesztésekor és üzemeltetésekor.
  • Az Automatizált Járműbiztonsági Konzorcium (AVSC) kiadta a legjobb gyakorlatokról szóló útmutatót,amelyben az AV-fejlesztőknek a balesetek valamint a közlekedési szabálysértések súlyosságának és gyakoriságának nyomon követését javasolta; valamint, hogy a jármű: tartson fenn meghatározott területet maga körül, mely pufferként szolgál más tárgyak felé;  biztonságosan irányítható legyen mozgás közben; és tegye nyilvánossá a tárgyak és események észlelésekor tapasztalt reakcióidejét.
  • Ezeknek a mutatóknak a következetes mérése elősegíti a fejlesztők, a szabályozók és a nyilvánosság közötti kommunikáció javulását, és hozzájárul az AV-k iránti bizalom növeléséhez az AVSC szerint. A csoport szerint a mutatók mérhetők AV-k fejlesztése, tesztelése és telepítése során is.

Az AVSC összehozta a különböző autógyártókat és más csoportokat, hogy kidolgozzák az autonóm járművekre vonatkozó keretrendszert. Amy Chu, az AVSC igazgatója azt mondta egy interjúban, hogy ez a keretrendszer nagyon fontos, mivel következetességet eredményez egy olyan iparágban, ahol különféle technológiai vállalatok, autógyártók és más iparági vezetők küzdenek azért, hogy elsőként kerüljenek piacra. Ha a vállalatok meg tudnak állapodni a biztonsági előírások alapszintjében, az pozitív lépés lesz – mondta.

„Ha nem ugyanazon a nyelven beszélünk, és nem értjük egymást, akkor nehéz dolgunk lesz” – mondta Chu. „Ezzel a technológiával kapcsolatban a biztonság a legfontosabb, ezért rendbe kell hoznunk ezt a kérdést. Ahhoz, hogy ezt megtehessük, tudnunk kell kommunikálni egymással.”

Az autonóm járművek telepítéséhez és az emberek általi elfogadottságának az egyik legfőbb kérdése a biztonság. Különösen az Uber autonóm autójának 2018-as balesete után. A koronavírus járvány alatt úgy tűnt, hogy nőtt az elfogadottság szintje, de továbbra is alacsonyabb, mint azt az autógyártók, a mérnökök és a tisztviselők szeretnék látni.

Az AVSC mércéje, miszerint a jármű körül szabad helyet kell fenntartani, a két autóhossz hagyásának tipikus vezetési gyakorlatán alapszik. A forgalmi jogsértések nyomon követését pedig azzal a céllal tervezték, hogy az AV-k betartsák a közlekedési törvényeket, de továbbra is szorosan figyelemmel kell kísérni viselkedésüket.

Mivel számos autonóm jármű fejlesztő részt vett az irányelvek megfogalmazásában, Chu szerint ez egységet teremt az iparágban, különösen, ha egyre több cég dönt úgy, hogy betartja ezeket a szabályokat.

Évekig tartó vita és sikertelen jogszabályok után az autonóm járművek a figyelem középpontjába kerülhetnek Joe Biden elnök és Pete Buttigieg közlekedési miniszter vezetésével az Egyesült Államokban, akik elkötelezettek aziránt, hogy a politikai döntéshozatal lépést tartson a technológia fejlődésével. Chu szerint bár a kormány iránymutatása fontos lesz, az önvezető képességek fejlődése folytatódik, ezért a szabványok fontosak lesznek, függetlenül attól, hogy mit dönt a Kongresszus.

Forrás: Smartcities Dive

https://www.smartcitiesdive.com/news/avsc-common-language-for-av-safety-standards/597440/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936