Az automatizáció megfosztaná a hosszútávú fuvarozó sofőröket a munkájuktól
Egy új tanulmány szerint az autonóm teherautók egy napon az összes országúti teherszállítás több mint 90%-át helyettesíthetik, ami akár 500 ezer hosszú távú kamionosra is komoly hatással lehet.
Az automatizálás és annak az emberi munkára gyakorolt lehetséges hatásai számos iparágban széles körben foglalkoztatják a dolgozókat. Miközben a munkaerőpiacok folyamatosan fejlődnek, gyakran időbe telik, amíg a lakóhelyüket elhagyni kényszerült munkavállalók alkalmazkodnak a különböző készségeket igénylő új munkákhoz.
A hosszú távú teherszállítás fárasztó munka, magas fluktuációval. Tavaly az iparág 80 ezer járművezető hiányával szembesült, ami rekordot jelent.
A Michigani Egyetem és a Carnegie Mellon Egyetem kutatóinak tanulmánya felmérte az autonóm teherszállítás hatását a munkaidőre, attól függően, hogy a jelenleg a Sun Belt államokban tesztelt technológiát hogyan alkalmazzák.
- A munkaidőt nézték, nem a munkahelyeket, mert sok kamionos önállóan dolgozik.
- A teherszállítási szállítmányokra vonatkozó szövetségi adatok és a szállítmányok teljesítéséhez használt munkaórák felhasználásával különféle telepítési forgatókönyveket vizsgáltak meg, és megnézték, hogy ezek hogyan változhatnak az idő múlásával.
Eredményeik szerint lehet, hogy az automatizálás hatásai nem jelentkeznek egyszerre.
- „Ha az automatizálás a Sun Belt államokra korlátozódik (beleértve Floridát, Texast és Arizonát is) – mivel a technológia kezdetben zord időben nem biztos, hogy jól működik – ez a munkaórák körülbelül 10%-át érinti” – mondta Parth Vaishnav, a tanulmány társszerzője, a Michigan Egyetem Környezetvédelmi és Fenntarthatósági Iskola fenntartható rendszerek adjunktusa.
- Ha olyan automatizált teherautókat telepítenének az Egyesült Államokban, amelyek minden időjárási viszony mellett képesek közlekedni, akkor ez a munkaórák akár 94%-át érintené, ami 500 000 teherautó-sofőri állásnak felel meg.
- Az eredmények összhangban vannak egy 2020 -as MIT tanulmánnyal, amely arra a következtetésre jutott, hogy a mesterséges intelligencia és az automatizálás technológiai fejlődése óriási hatással lesz a munkaerőre, de évtizedekbe telhet, amíg ezek a hatások teljes mértékben érezhetőek lesznek.
Sok automatizált teherszállítási fejlesztő transzfer csomópontok használatát képzeli el, ahol a teherszállító pótkocsikat emberek és robotok osztanák szét.
- Autonóm teherautók szállítanák az árut az autópályán, a csomópontok között.
- A hagyományos teherautók emberi sofőrjei ezután a helyi utcákon vennék át az irányítást a végső célállomásig.
Az autonóm teherautók által kiszorított sofőrök otthonukhoz közelebb is találhatnak munkát rövid távú utakon, vagy akár újonnan létrehozott logisztikai állásokban a transzferközpontokban – állítják az AT fejlesztői.
- Az UM-tanulmány azonban megállapította, hogy ezek a munkák nem lennének elegendőek a hosszú távú teherautó-fuvarozók keresetének teljes helyettesítésére.
- A tanulmány szerint a rövid távú munkák általában kevesebbet fizetnek, mint a hosszú távú munkák.
Forrás: Axios
https://www.axios.com/automation-long-haul-truckers-jobs-c7a390ef-dd4c-4ad8-93d0-64272833a6f9.html