Az Egyesült Államok szenátora szerint a Teslának biztosítékokat kell kialakítania, hogy a vezetők ne aludjanak az Autopilot használata közben
Az Egyesült Államok demokrata szenátora, Ed Markey a Szenátus Kereskedelmi Bizottságának új jármű technológiákkal foglalkozó ülésén jelezte, hogy a Teslának üzemen kívül kellene helyeznie az Autopilot vezetőt segítő rendszerét addig, amíg új biztosítékokat alakítanak ki arra, hogy a vezetők ne aludhassanak el vezetés közben.
Markey a hét elején írt a Teslának a kérdésről, YouTube videókat és sajtóbeszámolókat idézve, melyek alapján a vezetők hosszú utakat tehettek meg anélkül, hogy megérintették volna a kormánykereket, kijátszva az előírásokat, miszerint rendszeresen meg kell fognia a vezetőnek a kormánykereket. Markey egy helyi sajtóhírt idézett, miszerint egy vezető elaludt a volán mögött, miközben az autó 14 mérföldet tett meg Autopilot üzemmódban. Más, közösségi oldalakon szereplő videókon látszik, hogy vezetők alszanak a Tesla autók kormánykereke mögött.
James Owens, a Nemzeti Autópálya Közlekedésbiztonsági Igazgatóság vezetője, a szerdán tartott meghallgatáson elmondta Markey-nek, hogy az ügynökség kapcsolatba lép a Tesla-val a kérdés megvitatására.
A Tesla azt mondja, hogy a vezetőnek mindig a kormánykeréken kell tartania a kezét, de sok tulajdonos arra használja a vezetőt segítő rendszert, hogy elintézze egyéb teendőit utazás közben.
A Tesla nem reagált azonnal, de szeptemberben elmondta, hogy 2018 óta fejlesztette a rendszerét, beleértve a kormánykerék megfogásra figyelmeztető jelzések közti idő intervallumok és az aktiválási feltételek szabályozását.
Az Autopilot-tal kapcsolatos balesetek sorozata az Egyesült Államok vizsgálatát és kritikáját váltotta ki a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Testület (NTSB) részéről.
Szeptemberben az NTSB megállapította, hogy az Autopilot kialakítása volt a 2018. januári S Modell-lel történt baleset fő oka, melynek során az autó egy parkoló tűzoltó autóba ütközött egy kaliforniai országúton. A rendszer megengedte a vezetőnek, hogy ne a vezetési feladattal foglalkozzon és majdnem 14 percen keresztül ne a kormányon tartsa a kezét.
A Tesla Autopilot-ja legalább három halálos balesetben vett részt az Egyesült Államokban és további két esetet az NHTSA és az NTSB vizsgál.
Forrás: Reuters