Az Egyesült Királyságban még ebben az évben engedélyezik az automata vezetést az autópályákon
Az Egyesült Királyság lesz az első európai ország, amely lehetővé teszi a járművek automata vezetési módban való közlekedését, amelyet az úgynevezett automatizált sávtartó rendszerek (ALKS) tesznek lehetővé, miután az UNECE tavaly nyáron Genfben megállapodott a rendszer specifikációiról.
A sávtartó rendszerek maximum 60 km/h-ás sebességnél használhatók olyan elválasztott utakon, ahol gyalogosok és kerékpárosok közlekedése nem megengedett (pl. autópályákon). Az ilyen rendszereket erős forgalomban haladásra tervezték, amikor a jármű lassan megy vagy megáll. Ennek ellenére az Egyesült Királyságban a rendszerek használatának engedélyezését tervezik az autópályákon teljes sebességnél (70 mph/112 km/h).
Jelentős nyomást gyakorol az autóipar az ALKS specifikációjának ENSZ Gazdasági Bizottsága általi nagyobb sebességre történő frissítésére is.
Az ETSC (Európai Közlekedésbiztonsági Tanács) véleménye szerint nem szabad ezeket a rendszereket nagyobb sebességnél engedélyezni mivel az előírások kidolgozása során ilyen esetekre vonatkozóan nem történt biztonsági vizsgálat.
Az ETSC a fejlettebb rendszerek forgalomba hozatala előtt független kivizsgálást szorgalmaz a vezetőt segítő és automatizált vezetési rendszerekkel felszerelt járművek esetében, ideális esetben egy uniós ügynökség koordinálásával.
Az ETSC brit tagja a brit közúti ütközések kivizsgálásával foglalkozó ügynökség felállítását látja szükségesnek, hasonlóan a már létező „Légi balesetek kivizsgálásával foglalkozó részleghez”, a fejlett vezetősegítő rendszereket érintő balesetek kivizsgálásának növekvő technikai bonyolultsága miatt.
Forrás: ETSC
https://etsc.eu/uk-will-allow-automated-driving-on-motorways-this-year/