Az elektromos autók műszaki része jelentősen különbözik a benzines autókétól: kevesebb mozgó mechanikus részük van, viszont több elektronikus alkatrészt tartalmaznak. A belső eltérések az autó külsejére is hatással vannak, és egyre inkább lesznek is.
A benzines autók műszaki alkatrészei többnyire az autó elejében találhatók. Mivel ezekre az elektromos autók esetében nincs szükség, ez a terület másra is kihasználható.
A leginkább észrevehető eltérés a kétféle autó közt, hogy az elektromos autókban nincs hűtőrács, mivel ezek sokkal kevesebb hűtést igényelnek. Ugyancsak nincs szükségük olajkenésre, így az ehhez tartozó alkatrészek is hiányoznak belőlük. Így az autó elejében felszabaduló hely használható akár csomagtérnek, bár vannak autók, amelyeknél inkább megszabadultak az egész első résztől, mint a Volkswagen busz prototípusa. A Toyota is olyan elektromos autókat tervez, amelyeknek kisebb az elülső részük.
Az ütközők szerepe is megváltozik, az egyre több automata funkció megjelenésével ezekben helyezkednek el a szenzorok. Az oldalsó visszapillantó tükrök is eltűnnek majd, és kamerák helyettesítik majd őket. A LED technológia fejlődésével a nagy első fényszórók helyett kisebb LED lámpákra lehet számítani a motorházba vagy az első lökhárítóba építve. Az elektromos autók nem használnak benzint és nem termelnek kipufogógázt, így nem lesz rajtuk kipufogócső és benzintank sem, így sokkal nagyobb csomagtérre számíthatunk.

Forrás: Ullstein Bild/Getty Images
A mozgó alkatrészek eltűnése megnöveli a kihasználható belső teret az autóban, így több hely jut az utasoknak és a csomagoknak. Az autonóm autókban az ülések iránya is megváltozik, az utasok ülhetnek egymással szemben, háttal az útiránynak is, vagy akár fel is állhatnak menet közben. A műszerfal is leegyszerűsödik, nincs szükség annyi féle kijelzőre, inkább szórakoztató és információs központként működik majd, kapcsolatot biztosítva az okos otthonokkal, a külvilággal és a többi autóval az utakon.
Néhány szakértő még ennél is messzebbre merészkedik. Az Electra Meccanica igazgatója szerint a szélvédő is feleslegessé válik egy teljesen autonóm autóban. Amint az autó önmagát irányítja, nem lesz szükség egy veszélyes és drága üvegfelületre.
Bizonyos értelemben az autó az otthonunk kiterjesztése lesz, nem egyszerűen egy közlekedési mód.
Forrás: Digital Trends
https://www.digitaltrends.com/cars/how-electric-cars-will-change-car-design/