Az elektromos járműveket hosszabb ideig meg kell tartani a „beágyazott szén” ellensúlyozására, mondja a szakértő

Az elektromos jármű gyártás jelenleg egy „beágyazott szén” kihívással néz szembe, mondta Jefferies Simon Powell, globális kutatási vezető a CNBC-nek. „A kormányok által megcélzott környezetkímélő hatás érdekében a felhasználóknak tovább meg kell tartaniuk elektromos autóikat, mint a hagyományos benzines járműveket.”
Ennek oka az, hogy „óriási mennyiségű” a szénkibocsátás a járművekhez szükséges acél, alumínium és üveg előállítása és összeszerelése során. A probléma súlyosabb az elektromos járművek esetében, mivel ezek általában nehezebbek, mint benzines társaik.

„A gyárból való kikerülésükig az elektromos járművek károsabbak a környezetre,” mondta. „Több bennük az acél. A fékek nagyobbak. Az akkumulátorok nehezebbek.”

Relatíve nagyobb súlyuk annak köszönhető, hogy a gyártók elsősorban a hatótávolságra fókuszálnak az elektromos autók esetében, mondta Powell. Szemben a benzines motorokkal, amelyek már évtizedek óta az utakon vannak, az elektromos járművek töltési infrastruktúrája még kevésbé kiépített globálisan.

Powell előrejelzése szerint azonban az elektromos járművekben a „beágyazott szén” várhatóan végül a hagyományos járművekhez hasonló szintre csökken.

„A problémát a zöldebb acél oldja meg,” mondta. „Meg kell vizsgálni a hidrogén felhasználásának lehetőségét az acél gyártási folyamatában is.”

„Nem hiszem, hogy sok ember foglalkozik az acélipar zöldebbé tételével,” mondta Powell, beismerve, hogy nagy kihívást jelent az ágazat globális szén-dioxid mentesítése.

A fémet ma nagyrészt kokszból állítják elő, míg az alacsony szén-dioxid-kibocsátású acélgyártás általában erőforrás-igényesebb és költségesebb.

„Azt hiszem, ez hosszú ideig fog tartani. Nagy beruházásokról beszélünk, hosszútávú megtérüléssel” – mondta Powell.
Eközben a befektetőknek figyelemmel kell kísérniük az akkumulátortechnológia fejlődését is, mivel a nagyobb energiasűrűségű cellák elősegítik az elektromos járművek tömegének és potenciálisan a beágyazott szénnek a csökkentését – mondta Powell.

Forrás: CNBC

https://www.cnbc.com/2021/05/27/jefferies-on-the-carbon-challenges-in-electric-vehicle-manufacturing.html

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936