Az elektromos járművekhez hasonlóan Kína önvezető autói is a Teslát tekintik mintának
A világ legnagyobb autóipari piaca hatalmas tesztelési terepet biztosít az új technológiák számára.
A kínai Baidu internetes csoport körülbelül 400 vezető nélküli taxit üzemeltet Vuhan városában, amelyek területe körülbelül 50%-kal nagyobb, mint Tokióé. Az állami támogatások mellett a viteldíj körülbelül 1,5–2 RMB (0,21–28 USD) kilométerenként, kevesebb mint fele annyi, mint egy sofőr által vezetett taxié.
A szolgáltatás az egyik jele annak, hogy Peking erős állami támogatást nyújt az autóipar innovációjához, ahol a kínai vállalatok most vetekednek a Teslával az elektromos járművek terén.
A Baidu önvezető üzletága „fontos áttörést ért el” – mondta Robin Li vezérigazgató augusztus 22-én.
A vállalat 1000 járművet helyez forgalomba a nyereségesség érdekében. A tervek szerint 2030-ban a szolgáltatást 100 városra kell kiterjeszteni.
„Sokat használom őket, mert költséghatékonyak” – mondta egy vuhani férfi. De a város taxisai és fuvarozói tiltakoztak a bevezetés ellen.
„Az önvezető taxik elveszik a munkánkat” – mondta az egyik sofőr. „Technológiailag éretlenek, és sokszor megállnak az út közepén, forgalmi dugókat okozva. A kormánynak le kell állítania a támogatásukat.”
A kínai közösségi médiában keringenek videók önvezető autókról, amelyek látszólag baleseteket és egyéb problémákat okoznak. Új jelentések szerint Kínában több mint 10 millió taxis- és utaskísérő sofőrt fenyeget az állása elvesztése az autonóm járművek miatt.
Ennek ellenére a kormányzat az új technológiák iránti támogatása megingathatatlan a világ legnagyobb autópiacán.
Júliusban a kormány tisztviselői zártkörű találkozót tartottak az autóipar vezetőivel Sanghajban – mondták az ügyben jártas emberek. Miao Wei, egykori ipari és információtechnológiai miniszter, akinek nagy befolyása van az autópolitikában, kijelentette, hogy Kína világelsővé vált az elektromos járművek terén, és hogy a következő célpontja az autóipar és az IT találkozása, mint például az autonóm vezetés lesz.
Kína a Tesla Full Self-Driving (FSD) rendszerét tekinti az ország előrehaladása egyik mércéjének. Kínai megfigyelők szerint az FSD több mint 1,6 milliárd kilométernyi utat regisztrált, ami jóval meghaladja a Baidu-féle több mint 100 millió kilométert, és a legújabb verzió legalább öt évvel megelőzi a kínai önvezető technológiát.
A kínai kormány tisztviselői és az autóipar szereplői lehetőséget látnak arra, hogy tanuljanak a Teslától Kínában. Szerintük a Teslának szüksége van az országban eladott járművek adataira az FSD javításához.
Ami az elektromos járműveket illeti, Kína ad otthont egy sanghaji Tesla-gyárnak, valamint egy olyan ellátási láncnak, amely segített a kínai autógyártóknak felvenni a versenyt az amerikai vállalattal itthon és külföldön.
„Kína arra törekszik, hogy megismételje a Teslával és az elektromos járművekkel kialakított, mindenki számára előnyös kapcsolatot az önvezetés terén” – mondta egy autóipari elemző.
A Baidu nem Kína egyetlen szereplője az autonóm autók területén. A kínai utakon közlekedő többi jármű a Huawei Technologies önvezető rendszerével van felszerelve. Mindkét vállalat hatalmas hazai piacot élvez, amely az új technológiák próbatereként szolgál, és az ipar, a kormány és a tudományos körök együtt dolgoznak az innováció előmozdításán.
Forrás: kr-asia.com