Az elektromos Teslák már Európába és a Közel-Keletre is radar nélkül érkeznek majd

A Tesla megkezdi a radar nélküli Y és 3-as Modellek szállítását európai és közel-keleti vásárlói számára, ami a vállalat terveibe illeszkedik, valamint tükrözi Elon Musk vezérigazgató azon törekvését, hogy csak kamerákat használjon gépi tanulással kombinálva fejlett vezetőtámogató rendszerének és az egyéb aktív biztonsági funkcióknak a támogatására.

A Tesla először 2021 májusában kezdte el Y és 3-as Modelleit radar nélkül építeni. Ezeket a járműveket kizárólag az észak-amerikai piacra szánták. A cég a honlapján közzétett frissítésben közölte, hogy ebben a hónapban megkezdi a csak kamerás Y és 3-as Modellek szállítását Európába és a Közel-Keletre.

Előfordulhat, hogy a járművek bizonyos funkciói átmenetileg korlátozottak vagy inaktívak lesznek, beleértve a sávon belül tartó funkciót is – közölte a vállalat.

Az Autosteer elnevezésű funkció 80 mérföld/órás (kb. 130 km/h) maximális sebességre és hosszabb minimális követési távolságra lesz korlátozva. A Tesla az elkövetkező hetekben egy sor vezeték nélküli szoftverfrissítéssel fogja lassan visszaállítani a funkciókat. Az összes többi rendelkezésre álló Autopilot és Tesla Full Self-Driving funkció szállításkor aktív lesz, a rendelés konfigurációjától függően.

A Tesla döntése, hogy leállítja az érzékelő használatát, eltér az ipari szabványtól.

Az autógyártók általában radar és kamerák kombinációját használják a fejlett vezetőtámogató rendszer funkcióinak támogatására, például az autó sebességét a környező forgalomhoz igazító adaptív sebességtartó automatikához, valamint a sávtartáshoz és az automatikus sávváltáshoz szükséges érzékeléshez. Egyes autógyártók, mint például a Mercedes-Benz és a Volvo, még egy harmadik, lidarnak vagy fényérzékelő és távolságmérő érzékelőnek nevezett szenzort is hozzáadtak, hogy redundanciát biztosítsanak az ADAS rendszerekben.

A több – nem pedig kevesebb – szenzor felé való elmozdulás jellemző az autógyártók többségére. A Tesla és vezérigazgatója, Musk pont az ellenkezőjét csinálja.

Musk már régóta hirdeti a „Tesla Vision” rendszerében rejlő lehetőségeket, amely csak kamerákat és úgynevezett neurális net-feldolgozást használ, hogy észlelje és megértse, mi történik a járművet körülvevő környezetben, majd annak megfelelően reagál.

A neurális hálók a gépi tanulás egyik formáját jelentik, amely hasonlóan működik, mint az emberi tanulás. Ez a mesterséges intelligencia algoritmusának egy kifinomult formája, amely lehetővé teszi a számítógép számára a tanulást azáltal, hogy egy sor összekapcsolt hálózatot használ az adatok mintáinak azonosítására.

Sok olyan vállalat, amely robotaxikhoz vagy önvezető teherautókhoz fejleszt autonóm járműtechnológiát, mély neurális hálózatokat használ bizonyos problémák kezelésére. De elzárják a mély hálókat, és szabályokon alapuló algoritmusokat használnak a tágabb rendszerhez való csatlakozáshoz. Ezek az AV-fejlesztők a kamera, a radar és a lidar kombinációját is használják a rendszer redundanciájának biztosítására.

Forrás: Tech Crunch

https://techcrunch.com/2022/04/06/tesla-no-radar-evs-europe-middle-east/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936