Az első vezető nélküli jármű, amelyet engedélyeztek közutakon Európában
Az autonóm közlekedési technológia világa nyüzsgő terület, és az egyik nagy területet lefedő cég a francia EasyMile. A startup a világ különböző pontjain tesztelte és fejleszti vezető nélküli kisbuszát, és most újabb lépést tett előre: övék az első olyan jármű, amely emberi vezető nélkül közlekedhet a közutakon Franciaországban.
Amióta 2015-ben először megjelent EZ10 járművével, az EasyMile a világ több mint 30 országában tesztelte járműveit, amelyek nagy része emberi vezető nélkül közlekedik, de távolról egy operátor felügyeli őket. Ez magában foglalja a Szingapúrban, az Egyesült Államokban, Finnországban és Ausztráliában végzett tesztelést is, mivel a vállalat azon dolgozik, hogy járművét önálló közlekedési megoldásként alkalmazza magán campusok, gyárak, repülőterek és tervezett lakóközösségek számára.
Az EZ10 legújabb verziója 15 fő befogadására alkalmas, párnázott ülésekkel és biztonsági övekkel rendelkezik. A vállalat nemrégiben automatizált rámpát és kerekesszékes rögzítési pontokat is beépített a mozgássérült utasok számára. Ugyancsak nemrégiben frissítette az EZ10 érzékelő rendszerét, és összeállt a német startup Sono Motors-szal napelemek integrálására és a jármű hatótávolságának kiterjesztése céljából.
Az EasyMile a franciaországi Toulouse-i Oncopole orvosi campuson próbálta ki vezető nélküli transzferét, amely a főbejárat és a 600 m-re lévő parkoló között közlekedik, vegyes forgalmú útvonalon, amelyen kerékpárok, gyalogosok, autók és buszok közlekednek. A szolgáltatás biztonságát és megbízhatóságát bebizonyítva a cég Európában elsőként kapott engedélyt a 4-es szintű közúti autonómiára, amelyet a francia kormány adott ki.
Ez magas szintű automatizáltságot jelent, amely lehetővé teszi, hogy a jármű ember nélkül is működjön, és a jóváhagyás révén az EasyMile 4. szintű telepítéseinek száma hétre nőtt világszerte. A szabályozás lehetővé teszi az autonóm járművek számára, hogy 2022 szeptemberétől megkezdjék működésüket a közutakon Franciaországban.
„Ez egy fontos lépés az autonóm vezetés valódi kereskedelmi forgalomba hozatala felé, mind a nagy magánterületeken, mind a közutakon” – mondta Benoit Perrin, az EasyMile vezérigazgatója. „Az emberek és áruk mozgatására szolgáló technológiánk alkalmazási lehetőségei folyamatosan bővülnek, különösen olyan helyeken, mint a campusok, üzleti parkok, ipari telephelyek és a tervezett közösségek. Izgatottan várom a jövőt, mivel egyre többen alkalmazzák az intelligens, megosztott közlekedést.”
Forrás: New Atlas
https://newatlas.com/automotive/easymile-shuttle-first-europe-public-roads-level-4-autonomy/2 IMAGES