Az ember szabályozása az autonóm jármű kormánya mögött

Az autonóm  járműbiztonsági vezető munkája nagyon könnyűnek tűnik: csak azért kell őt fizetni, hogy üljön a járműben, miközben az autó minden munkát elvégez. De ez egy kihívást jelentő feladat, és az AV-tesztelést végző vállalatok önszabályozást alkalmaznak jelenleg. Még a speciálisan képzett vezetők számára is, hogy tényleges vezetés nélkül figyeljenek. Sok vállalat azt állítja, hogy a teljes autonómia lesz a legbiztonságosabb.

  • Tavaly márciusban Arizonában meghalt egy gyalogos egy, az Uber által üzemeltetett önvezető autó miatt elszenvedett balesetben. A gépjárművet felügyelő ember egy tévéműsort nézett a telefonján. A baleset felvetette az előírások felülvizsgálatát. Az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériumának kellene szabályozni a járműbiztonsági vezetőket. Jelenleg a legjobb gyakorlat a minisztériumhoz benyújtott önkéntes jelentésekből alakul.
  • A biztonsági vezetők általában párban dolgoznak, egyikük a környezetet figyeli meg, a másik pedig egy laptoppal a kezében az autó működését. A vezetőnek képesnek kell lennie azonnali kézi vezérlés átvételére hiba vagy vészhelyzet esetén. Általában azonban az emberi beavatkozásokat egy olyan helyzet indítja el, amelyet a képzett biztonsági vezető bonyolultnak tart.
  • A munka fizikailag és szellemileg is nagyon igénybe veszi az embert.
  • Biztonsági vezetőnek lenni nincs szükség semmilyen engedélyre, de a kaliforniai államok megkövetelik, hogy érvényes jogosítvánnyal rendelkezzenek és elektromos jármű képzésen vegyen részt.
  • Kalifornia és Arizona már megadta a Waymonak az engedélyt, hogy tesztelje a járműveket az államukban biztonsági vezető nélkül, és a Google önkormányzati autóegysége azt tervezi, hogy a következő hónapban elindítja a teljesen vezető nélküli szolgáltatást Phoenixben.

Forrás: Axios

https://www.axios.com/autonomous-vehicles-safety-drivers-training-b1c8b0ed-a32f-4bfe-884d-81cc0d44c38a.html

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936