Az Európai Bizottság meghatározta a következő évtized közúti közlekedésbiztonsági tervét

Az Európai Bizottság nyilvánosságra hozta a 2021-2030-ra szóló Közúti Közlekedésbiztonsági tervét. A Terv egyik kulcsterülete az adatgyűjtés. A Bizottság már májusban jelezte, hogy egy sor a célokhoz kapcsolódó kulcs közlekedésbiztonsági teljesítményindikátor fejlesztését tervezi. Most közzétették az első listát ezekről:

Sebesség: A sebességhatáron belül haladó járművek százalékos aránya.

Biztonsági öv: a biztonsági övet illetve gyermekszállító biztonsági rendszereket megfelelően használó utasok százalékos aránya.

Védőfelszerelések: bukósisakot viselő motoros kétkerekű járművet illetve kerékpárt vezetők százalékos aránya.

Alkohol: a törvényben meghatározott véralkohol szinten belüli járművezetők százalékos aránya.

Figyelemelterelés: vezetés közben mobiltelefont NEM használók százalékos aránya.

Járműbiztonság: az előre meghatározott küszöbértéket meghaladó vagy magasabb Euro NCAP biztonsági besorolású új személygépkocsik százalékos aránya.

Infrastruktúra: a meghatározott küszöb feletti biztonsági besorolású utakon mért távolság százalékos aránya.

Ütközés utáni ellátás: a személyi sérüléssel járó ütközés utáni segélyhívás és a sürgősségi szolgálatok ütközési helyszínre érkezése közt eltelt idő percben és másodpercben.

Ezeknek az indikátoroknak a cél értékeit a tagállamok együtt határozzák majd meg. Az új indikátorok és célértékek jövőre várhatók.

Az 1993-as Irányelvnek megfelelően a tagállamoknak jogi kötelezettsége adatot szolgáltatni az Európai Bizottság felé a halált vagy sérülést okozó közúti balesetek számáról. Ezek az új indikátorok részletesebb képet mutatnak majd arról, hogy a tagállamok mennyire tudják csökkenteni ezeknek az eseteknek a számát. Mindazonáltal az indikátorokról való jelentés önkéntes.

Forrás: ETSC

https://etsc.eu/european-commission-outlines-new-road-safety-policies-for-the-next-decade/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936