Az Európai Bizottság meghatározta a következő évtized közúti közlekedésbiztonsági tervét
Az Európai Bizottság nyilvánosságra hozta a 2021-2030-ra szóló Közúti Közlekedésbiztonsági tervét. A Terv egyik kulcsterülete az adatgyűjtés. A Bizottság már májusban jelezte, hogy egy sor a célokhoz kapcsolódó kulcs közlekedésbiztonsági teljesítményindikátor fejlesztését tervezi. Most közzétették az első listát ezekről:
Sebesség: A sebességhatáron belül haladó járművek százalékos aránya.
Biztonsági öv: a biztonsági övet illetve gyermekszállító biztonsági rendszereket megfelelően használó utasok százalékos aránya.
Védőfelszerelések: bukósisakot viselő motoros kétkerekű járművet illetve kerékpárt vezetők százalékos aránya.
Alkohol: a törvényben meghatározott véralkohol szinten belüli járművezetők százalékos aránya.
Figyelemelterelés: vezetés közben mobiltelefont NEM használók százalékos aránya.
Járműbiztonság: az előre meghatározott küszöbértéket meghaladó vagy magasabb Euro NCAP biztonsági besorolású új személygépkocsik százalékos aránya.
Infrastruktúra: a meghatározott küszöb feletti biztonsági besorolású utakon mért távolság százalékos aránya.
Ütközés utáni ellátás: a személyi sérüléssel járó ütközés utáni segélyhívás és a sürgősségi szolgálatok ütközési helyszínre érkezése közt eltelt idő percben és másodpercben.
Ezeknek az indikátoroknak a cél értékeit a tagállamok együtt határozzák majd meg. Az új indikátorok és célértékek jövőre várhatók.
Az 1993-as Irányelvnek megfelelően a tagállamoknak jogi kötelezettsége adatot szolgáltatni az Európai Bizottság felé a halált vagy sérülést okozó közúti balesetek számáról. Ezek az új indikátorok részletesebb képet mutatnak majd arról, hogy a tagállamok mennyire tudják csökkenteni ezeknek az eseteknek a számát. Mindazonáltal az indikátorokról való jelentés önkéntes.
Forrás: ETSC
https://etsc.eu/european-commission-outlines-new-road-safety-policies-for-the-next-decade/