Az ex-SpaceX mérnökei autonóm vasúti rendszert hoztak létre, amely megoldhatja az ellátási válságot
A SpaceX három korábbi mérnöke megalapította a Parallel Systems nevű céget, amely önálló, akkumulátoros elektromos vasúti járművekre szakosodott az áruszállításhoz.
Ezt kisméretű autonóm járművekkel tervezik megoldani, amelyek, mint a szállító konténerek összefogják a rakományt, és lehetővé teszik a vasúti síneken történő szállítását, akárcsak a nagyobb vonatok, így leveszik a teherszállítási ágazatra nehezedő nyomás egy részét a cég szerint.
Mivel külön-külön meghajtásúak, a vasúti kocsik összeilleszthetők, hogy nagyobb flottát hozzanak létre, vagy a rakománnyal több célállomásra is szétoszthatók. Ez azt is jelenti, hogy rugalmasabbak, mivel a „szakaszoknak” nem kell bizonyos mennyiségű rakományt összegyűjteniük az induláshoz.
A Parallel felépítése biztosítja, hogy a járművek kihagyhassák a váltópályaudvarokat, így felbecsülhetetlen értékű időt takarítanak meg. Ezek gyakran zsúfolt területek, ahol az árukat manuálisan válogatják és rakják át a vonatokra.
Az Electrek jelentése szerint a járművek akár 58 tonnát is szállíthatnak, ami kétszer annyi, mint amennyire egy teherautó képes. Mindegyik külön-külön akár 800 km-t is megtehet.
„A Parallel-t azért hoztuk létre, hogy lehetővé tegyük a vasutak számára új piacok megnyitását, növeljük az infrastruktúra kihasználtságát, és felgyorsítsuk a teherszállítás szén-dioxid-mentesítését” – magyarázza Matt Soule, a Parallel Systems társalapítója és vezérigazgatója .
Járműveink „tisztábban, gyorsabban, biztonságosabban és költséghatékonyabban szállítanak árut, mint a hagyományos vonatok vagy teherautók”, folytatja, és „segítenek az ellátási lánc válságának enyhítésében azáltal, hogy lehetővé teszik az áruk alacsony költségű és rendszeres mozgatását a kikötőkbe és onnan el”.
A Parallel járművek kialakítása hasonló a Hyundai e-Bogie-jához, amelyek a teherautóipar számára készült, vonat által ihletett platformok.
Forrás: Design Taxi