Az Indra forgalomirányítási platformot valósít meg
Az Indra, a mobilitási, repülési és védelmi szektor vezető globális technológiai, mérnöki vállalata úttörő forgalmi információs platform kifejlesztésén dolgozik a Cintrával, a mobilitási megoldásokkal foglalkozó globális vállalattal. A vállalatok együtt olyan új generációs megoldásokat kínálnak, amelyek az autósok biztonságát javítják azáltal, hogy releváns információkat szolgáltatnak valós időben és példátlan pontossággal – mondta az Indra.
A CRIS (Central Road Information System) minden autópálya irányítási rendszerébe integrálható. A CRIS platform automatikusan, változó üzenetküldő paneleken keresztül, valós időben ajánlja a kezelőknek a csatlakoztatott és hagyományos offline járművekkel való megosztásra alkalmas információkat.
Ez egy felhőmegoldás, amely rugalmasságának, valamint a mesterséges intelligencia és az edge-computing használatának köszönhetően több autópályán is alkalmazható. A rendszer többféle típusú érzékelőtől származó adatokat integrál a hagyományos radartól és forgalommérőtől a fejlett 3D LIDAR érzékelőkig és a csatlakoztatott járművekig, amelyek maguk is szenzorként működnek az autópálya állapotának azonosítására.
A platform valós idejű adatfeldolgozási kapacitása rendkívül magas. Használja a Cellular Vehicle-to-Everything (C-V2X) szabványt is, a legújabb és legbiztonságosabb kommunikációs szabványt, és fejlett, tervezésen alapuló kiberbiztonsági képességekkel rendelkezik, amelyeket hetente frissített tanúsítványok támogatnak, hogy biztosítsák az adatok teljességét és megakadályozzák, hogy zavaró vagy hamis információk kerüljenek a csatlakoztatott járművekre.
„A CRIS célja, hogy nagy pontosságú információkkal javítsa a biztonságot a jövő autópályáin” – mondta Manuel López Villena, az Indra mobilitási üzletágának infrastrukturális és közúti forgalmi globális igazgatója.
„Az információ lehetővé teszi bármely esemény azonosítását és kezelését minimális hibahatárral. Ilyen például az úton lévő személy vagy a szembejövő járművek, amelyek rossz irányba mennek. Ezen információk birtokában a vezető felméri a helyzetet, és meghozza a legmegfelelőbb döntést.”
A CRIS kezdetben kilenc, könnyen konfigurálható és bővíthető szolgáltatást tartalmaz, amelyek az igényeknek megfelelően módosíthatók: figyelmeztetések útmunkákra, közúti eseményekre, közeledő sürgősségi járművekre, szembejövő járművekre, az úton megállt járművekre, lassú forgalomra, gyalogosokra az úton, a közelben haladó karbantartó járművekre és a kedvezőtlen időjárási viszonyokra.
A Cintra által kifejlesztett I-66 Outside the Beltway projekt keretében Washington DC közelében vezetik be ezt a skálázható és rugalmas felhőplatformot. A jövőben a feldolgozási kapacitása tíz üzenet/jármű/másodperc lesz, a becslések szerint több mint 200 000 jármű naponta.
Az I-66 forgalomirányítási központ valós időben fogja fogadni a CRIS adatokat. Ez magában foglalja a közlekedésbiztonsági üzeneteket, amelyek alkalmasak a közlekedőknek való elküldésre, ezáltal javítva a közlekedés biztonságát és a forgalom haladását.
Az Indra jelenleg egy fejlett, menedzselt sávhasználati díjrendszert valósít meg ebben az infrastruktúrában, hogy megkönnyítse a dinamikus árképzést egy szerződés értelmében, amely kommunikációs rendszereket is tartalmaz a csatlakoztatott autókhoz.
A jövőben a CRIS bevezetése kiegészíti ezt a projektet, és sokkal ambiciózusabbá teszi az autópálya átfogó lefedettségét a C-V2X kommunikációs berendezésekkel. A mesterséges intelligencia algoritmusainak köszönhetően fejlett érzékelőket tartalmazó 3D LIDAR eszközöket is telepítenek az autópályák kijárati területeire, hogy rendkívül nagy pontossággal figyeljék és észleljék az eseményeket (gyalogosok, szembejövő járművek stb.).
Emellett az Indra felszereli az autópálya-koncesszió járműveit OBU (On Board Unit) berendezéssel, hogy elsőként csatlakozzanak, valamint küldjenek és fogadjanak információkat a platformról.
„Az Indra több mint tíz éve elkötelezett az összekapcsolt autók mellett, hozzájárulva olyan szabványok és technológiák létrehozásához, amelyek valósággá teszik ezt a KFI és a saját fejlesztési projektekben” – mutat rá López Villena.
Az Indra az AUTOCITS projektben, Madridban, Lisszabonban és Párizsban hajtotta végre első autonóm vezetési tesztjeit, és a megszerzett tapasztalatoknak és tudásnak köszönhetően az önvezető és/vagy csatlakoztatott járművek szolgáltatási piacának élére lépett.
Az európai C-ROADS Spain projekt spanyol nemzeti konzorciumának partnereként a Ferroviallal együtt az Indra tovább gyűjtötte ismereteit az autonóm és csatlakoztatott járművekhez nyújtott szolgáltatások bevezetésével és tesztelésével kapcsolatban. Az Indra a SECREDAS és a SCOTT projekteken keresztül is hozzájárult az autonóm és összekapcsolt járművek kiberbiztonságának növeléséhez.
Az Indra jelenleg a Mobility 2030 projekt vezetője, amelynek célja az új, intelligens, automatizált és fenntartható mobilitás előmozdítása a spanyol utakon, leküzdve az elektromos, összekapcsolt és autonóm járművek közúti tömeges elterjedésének jelenlegi technológiai korlátait, és elősegítve azok szolgáltatásként való integrációját a mobilitás új paradigmájába. Részt vesz továbbá az UITP (Nemzetközi Tömegközlekedési Szövetség) által koordinált SHOW autonóm vezetési projektben, valamint a Renault által vezetett R3CAV projektben, amelyben az Indra a magas szintű automatizált vezetést lehetővé tevő technológiájával (4. szint) járul hozzá a buszkezelés, a biztonság és az utasok kiszolgálásának javításához az 5G technológia segítségével.
Forrás: Eurasia Review