Az ingázás jövője a CES-en: repülő autók, átlátszó kijelzők, biometrikus autóindítás
Január 10-én a CES-en bemutatták a holografikus képpel határos, átlátszó videóképernyőket, amelyek a közeljövőben nagy szerepet fognak játszani a közlekedési lehetőségekben. De egy repülő autó volt, amely a legnagyobb figyelmet keltette.
Az XPENG AEROHT kínai repülőautó-gyártó egy új járművet készített elő a CES-re, miután idén átküzdötte magát a szabályozásokon és biztonsági teszteken. A kiállításon a cég tömegeket vonzott a szárazföldi és repülési módok közötti átmenetet bemutató járművével, először Kínán kívül.
Szárazföldi üzemmódban az eVTOL repülő szuperautó befelé hajtja repülő alkatrészeit, így elegáns, közúti megjelenése van. Néhány gyors beállítással a jármű kinyithatja a „karjait”, és függőlegesen felszállhat – áll a cég közleményében.
2022-ben az XPENG AEROHT sikeresen hajtotta végre egy körülbelül 2 tonna súlyú prototípus próbarepülését. A CES résztvevői megtekinthették a cég Land Aircraft Carrier járművét is, amely 2023 végén debütált.
Egy másik újítás, a tajvani AUO gyártó interaktív átlátszó ablaktechnológiája a közeljövőben a vonatokon és az autókban is megjelenhet. A vállalat a 2024-es innováció legjobbja díjat vehette át, miután bemutatta a járműbe épített kijelzőinek széles választékát. Nagy átlátszóságú Micro LED kijelzője beépíthető a járművek oldalablakaiba, érintés funkciót biztosítva szórakoztatáshoz, online videokonferenciákhoz és biztonsági figyelmeztetések megjelenítéséhez.
A cég bemutatta Rollable RSE videóképernyőit is, amelyek ablakárnyékolóként működnek, amelyet az emberek egyszerűen lehúzhatnak.
Miközben az autógyártók továbbra is az autonóm járművek felé törekednek, a CP6 azon dolgozik, hogy biztosítsa a vezető nélküli autók megfelelő működését.
Az ACAT (Automated-driving Car Accident-Analysis Tool – automata vezetésű autók balesetelemzési eszköze) nevű szoftvere lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy gyorsan és egyszerűen ellenőrizzék, hogy az autonóm funkciók, például az automatizált vezetési rendszer, a fejlett vezetőtámogató rendszerek és a sávtartást segítő rendszerek megfelelően működnek-e.
A Continental Automotive Group, a világméretű járműgyártó és -beszállító számos új technológiát mutatott be, köztük a Swarovski Mobility-vel való együttműködést. A Crystal Center Display mikro LED panelt használ, amely egy kristálytestben van felfüggesztve, így azt az illúziót kelti, hogy a megjelenített képek lebegnek.
A cég bemutatta a Face Authentication Displayt, egy biometrikus felhasználófelismerésen alapuló, kétlépcsős beléptetőrendszert. A technológia speciális kamerarendszereket használ, amelyeket kívülről és láthatatlanul a vezetői kijelzőkonzol mögé szereltek fel, és akkor kinyitja ki és indítja el a járművet, ha regisztrált felhasználót észlel.
A cég közleménye szerint a rendszer a trinamX biometrikus technológiai vállalat technológiáját is használja a lopási kísérletek észlelésére.
A belső térben biometrikus hitelesítési kamera ellenőrzi, hogy a vezetőülésben ülő személy jogosult-e a jármű indítására, sőt a rendszer segítségével megbízhatóan mérhető a vezető figyelme és fáradtsága.
A CES emellett a Continentalnak ítélte a második díjat Radar Vision Parking technológiáért, amely segíthet a vezetőknek parkolóhely megtalálásában, az autó szűk helyekre való manőverezésében.
A kompaktra tervezett radarok minden festett lökhárító mögé felszerelhetők, kamerákkal együtt pedig redundáns, zökkenőmentes, 360 fokos rálátást biztosítanak a jármű körül.
A BANF koreai mesterséges intelligencia cég fejlesztette ki az iSensort, amely mesterséges intelligenciát, vezeték nélküli töltést és háromtengelyes gyorsulásmérő érzékelőt használ, hogy valós idejű gumiabroncs-adatokat, abroncs futófelület-méréseket, útviszonyokra vonatkozó adatokat, kerékbeállítás-optimalizálást és a meglazult csavaranyák észlelését biztosítsa.
Az új technológia képes azonosítani a potenciális veszélyeket, és azonnali intézkedéseket indítani a kockázatok csökkentésére. A rendszer az üzemanyag-felhasználás hatékonyságát is javítja azáltal, hogy felméri a kerekek beállítását, és pontos előrejelzéseket ad az üzemanyag-fogyasztásról és a gumiabroncs élettartamáról.
Forrás: www.upi.com