Az irányított energia segít az elektromos járművek flottakezelőinek optimalizálni az akkumulátortöltést

A Guided Energy, egy francia startup, amely 2023 végén 5,2 millió dollárt gyűjtött össze a Sequoia Capitaltól és a Dynamo Venturestől, olyan szoftvereszközt épít, amely segíti az elektromos járműflotta üzemeltetőit a töltéskezelésben és irányításban. A vállalat összesíti a járművek adatait, valamint a nyilvános és privát töltőpontokat, és gépi tanulást használ, hogy megmondja, mikor és hol kell feltöltenie a járműveket.

„Az elektromos járművek ökoszisztémájának az a szépsége, hogy mindez online elérhető. Ez azt jelenti, hogy közvetlenül csatlakozunk mind az elektromos járművekhez, mind a töltőpontokhoz. Ahol az ügyfelek már rendelkeznek telematikai vagy felügyeleti platformokkal, ott API-k segítségével integrálhatjuk őket a platformunkba, így egyetlen, valós idejű, egységes képet adunk az elektromos járművek működéséről” – mondta el Anant Kapoor társalapító és vezérigazgató.

A Kapoor korábban flottakezelő szoftveren dolgozó termékcsoportokat vezetett a kibocsátás nyomon követése és csökkentése érdekében. Eric Daoud Attoyan, a vállalat technológiai igazgatója PhD fokozatot szerzett a gépi tanulás területén Inriában.

A Guided Energy ügyfelei közé tartozik a Sixt és az Addison Lee. Általában az ügyfelek házon belüli töltőpontokkal rendelkeznek. De gyakran elérik a határt – már minden töltőállomás foglalt, és nincs elég hely egy másik hozzáadásához.

„Néhányan állami díjat számítanak fel, míg mások még az alkalmazottak otthonában is töltenek, de nehezen tudják beépíteni ezeket a külső megoldásokat a napi működési, jelentéstételi vagy pénzügyi munkafolyamataikba” – mondta Kapoor.

A probléma lényege, hogy az elektromos járművek töltési ára jelentősen eltér. Például az otthoni töltés általában olcsó, de meglehetősen lassú. Az autópályán való töltés általában sokkal drágább, mint más lehetőségek.

Az árképzésen kívül az olyan szoftvereszköznek, mint a Guided Energy, figyelembe kell vennie, hogy mennyi időre lesz szüksége ahhoz, hogy elegendő energiát töltsön az akkumulátorba. Tehát a töltési pont és a jármű helye közötti távolság is fontos tényező.

A startup úgy gondolja, hogy akár 10 000 dolláros közvetlen és közvetett megtakarítást is kínálhat elektromos járművenként, ha figyelembe vesszük a töltési árakat és az üzemeltetési költségeket is – egy nagyváros távoli területére küldeni valakit szintén költséges lehet. Ennek eredményeként a Guided Energy járművenként előfizetési díjat számít fel, körülbelül havi 30–40 eurót.

A Guided Energy már több mint 1000 járművet követ a platformján. Ez a szám a következő néhány hónapban vélhetően meg fog duplázódni, mivel a cég már további ügyfelekkel is szerződést kötött.

Forrás: techcrunch.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936