Az Isuzu is megmutatja, milyennek képzeli a kamionok jövőjét
Nálunk kevésbé ismert, hogy az Isuzu a világ egyik legnagyobb haszonjárműgyártója és így ők sem szeretnének kimaradni abból az új divatból, miszerint önvezető, elektromos hajtású koncepciókamiont építsenek.
A LED-es fényszórók azonban és a tükrök helyetti kamerák, valamint az önvezetés manapság már alap egy ilyen koncepcióteherautónál, ahogy az elektromos hajtásrendszer is. De persze más újdonságokat is tartalmaz a FL IR. Például egy olyan rendszert fejleszt az Isuzu, amely csak félig önvezető. Ez azt jelenti, hogy ha konvojban haladnak a kamionok, akkor az elsőt, amelyben sofőr is ül, automatikusan követi a többi jármű is, melyek nem csak a kötelékvezető teherautóra figyelnek, hanem a környezetben lévő minden mozgásra és változásra is, amelyeket villámgyorsan le is reagálnak. A jármű vezetőfülkéjének belső kialakítását egyelőre nem mutatta meg a japán gyártó, de ha minden igaz, akkor a belseje átalakul/beállítódik arra az üzemmódra (önvezető vagy manuális), amelybe a FL IR épp be van állítva.
A részletes műszaki adatokkal a gyártó valószínűleg megvárja a Tokiói Autószalon megnyitását, de azt már tudni lehet, hogy az összes FL IR-ben lévő rendszert elkezdte fejleszteni az Isuzu és azok egy részét, ha a jogszabályi környezet is engedi, már 2021-től beépítenék a hagyományos teherautóikba is.
Forrás: Totalcar