Az LG-nél az autós szórakoztatás jövője magában foglalja a mennyezetről lecsúsztatható OLED-kijelzőt
Az LG Display, a nagy koreai gyártó képernyő-kutatási és fejlesztési részlege bemutatott néhány új technológiát a CES-en, amelyek többnyire az OLED-en alapulnak. Voltak már OLED koncepciók a mobileszközökhöz és egy új, fényesebb OLED panel a tévékhez. A gyártó most az autók felé fordította a figyelmét.
Olyan képernyő-technológiát mutatott be, amelyet reményei szerint a jövőbeni elektromos járművekben is alkalmazni fognak, nem utolsósorban az autonóm járművekben.
Ez magában foglalja a 18 hüvelykes (kb. 46 cm) csúsztatható autóipari OLED-et is, amelyet a mennyezetben tárolnak rejtetten, de szükség esetén le lehet húzni – akár a hátsó utasok számára, akár az elöl ülők számára, miközben az autó magát vezeti.
Emellett a cég bemutatott egy átlátszó OLED technológiát is, amely ablakként funkcionálhat, de igény esetén tartalmat is meg tud jeleníteni. A CES-en egy 55 hüvelykes verzióval demonstrálták a koncepciót.
Szintén bemutatásra került az LG LTPS LCD technológiáját alkalmazó 57 hüvelykes képernyő, amely a teljes műszerfalat lefedi, valamint egy 12,3 hüvelykes, szemüveg nélküli 3D LCD-klaszter, amely valós idejű útinformációkat jelenít meg a vezető számára.
Látható volt néhány más autóipari technológia is, például a Tandem OLED, amely két OLED réteget használ a fényerő és a tartósság növelésére, valamint az új P-OLED panelek.
A műanyag hordozóval ellátott Tandem OLED technológiát alkalmazó fejlett P-OLED képernyők nagymértékben csökkentik az energiafogyasztást és a súlyt, így ideálisak autós használatra.
Végül az ATO (Advanced Thin OLED) technológiát vezeti be az LG Display, amely 20 százalékkal csökkenti az OLED panel vastagságát.
Forrás: Pocket Lint