Az MIT valósághű szimulátorban tréningezi az önvezető autókat
Az MIT kutatói új rendszert fejlesztettek ki az önvezető autók szimulátoros tesztelésére. A Virtual Image Synthesis and Transformation for Autonomy (VISTA) szimulációs rendszer azt jelenti, hogy az autóknak nem kell azonnal kimerészkedniük a valódi utcákra. Ehelyett közlekedhetnek a számukra létrehozott virtuális világban, amelyben végtelen számú kormányzási lehetőség közül választhatnak.
Ez különösen a majdnem balesetet jelentő helyzetekben jelent nagy segítséget, amikor például majdnem lecsúszik az autó az útról. Ilyen esetekről nincs sok valós elérhető adat, ami felhasználható lenne az önvezető autók tréningezéséhez. Ezzel a rendszerrel viszont biztonságosan meg tudják tapasztalni ezeket a helyzeteket is.
A szimulátorba csak a valós adatok egy kis részét táplálják be. Az irányítónak önállóan kell kitalálnia, hogy jut el A-ból B-be biztonságosan, és jutalmat kap azért, ha minél távolabbra jut el. Ha hibákat követ el, a rendszer az ismeretek alapján figyelmezteti a kontrollert, így legközelebb jobb döntést tud hozni. Így fokozatosan egyre hosszabb utakat fog tudni megtenni ütközés nélkül.
Szimulációkat már korábban is használtak az önvezető rendszerek tréningezésére, felkészítésére, de általában van némi eltérés a mesterséges, szimulált világ és a valós utak között. A VISTA esetében a szimulátort adatok vezérlik, így új elemek szintetizálhatók a valós adatokból. A konvolúciós neurális hálózatot – általában a képfeldolgozáshoz használt AI típus – egy 3D-s jelenet leképezéséhez és fotorealisztikus reprezentáció létrehozásához használják, amelyre az autonóm vezérlő válaszolhat. A VISTA ideghálózatai más mozgó tárgyakat, autókat és embereket is le tudnak képezni.
A rendszer úgy tűnik, jól működik: a VISTA által egy 10 ezer kilométerre levő valódi önvezető autóba átültetett vezérlő képes volt biztonságosan navigálni olyan utcákon, amelyeket még nem látott, és helyrehozni baleset közeli helyzeteket (mint például a félig lecsúszást az útról). A következő szakasz a komplikációk bevezetése, mint például a rossz időjárás vagy mások helytelen viselkedése.
A rendszert leíró cikket az IEEE Robotics and Automation Letters-ben tették közzé, és a közelgő Robotika és Automatizálás Nemzetközi Konferenciáján (ICRA) fogják bemutatni.
Forrás: New Atlas
https://newatlas.com/automotive/mit-self-driving-cars-photorealistic-simulator/