Az NHTSA felülvizsgálja a biztonsági szabályokat, hogy jobban illeszkedjen az autonóm autókhoz

Az amerikai Nemzeti Autópálya Közlekedésbiztonsági Igazgatóság (NHTSA) módosítja szabályozását annak érdekében, hogy eltávolítsa „az innovatív járműtervek előtt álló szükségtelen és nem szándékos akadályokat”. Az ügynökség a múlt héten közzétette a javasolt szabályalkotásról szóló értesítést (NPRM), amelynek célja a vezetési kontroll (kormánykerék) nélküli utasszállító autonóm járművekre és az utas nélküli áruszállító járművekre vonatkozó szabályok átírása. A gépjárműgyártók, ideértve a GM-t és a Fordot, a technológiai cégek, mint például a Waymo és Uber, valamint az olyan kereskedelmi szállító cégek, mint például az Amazon, mentességet kértek az NHTSA-tól az olyan szabályok alól, amelyek megakadályozzák az autonóm vezetés fejlesztéséhez szükséges széleskörű járművezető nélküli tesztelést.

Fontos, hogy az NHTSA nem változtat semmit a hagyományos járművekre, az ütközés tesztelésre és az utasbiztonsági felszerelésekre vonatkozó szabályozáson, a cél csak az olyan idejétmúlt szabályok megváltoztatása, amelyek önvezető autók esetében értelmetlenek, mint például a manuális kontroll elvárása az autonóm járművekben.

Az utast szállító önvezető járművekben ez olyan változtatásokat jelent, mint például a vezető oldalon ülő utas számára is ugyanolyan biztonsági felszerelés előírása, mint az első ülésen ülőnek, hiszen kormánykerék és pedálok nélkül mindkét első ülésen utazó ugyanolyan műszerfal előtt ül. Más szabályozások, mint például az ajtózárakra, gyerekbiztonsági rendszerekre vonatkozók újraírása is szükséges lehet, számításba véve a nem hagyományos üléseket és rendszereket is.

Nem mindenki ért egyet sem a változtatásokkal, sem azok időzítésével. Az Autóbiztonsági Központ nem tartja helyesnek a szabályozásoknak a jelenlegi járványhelyzetben való módosítását. A technológia biztonsági szabályozásának lazítása nem megfelelő lépés lehet akkor, amikor az új elképzelések még nem bizonyítottan biztonságosak.

A megkötés az, hogy az autonóm járművekbe befektető vállalatok szélesebb körű telepítés nélkül nem tesztelhetik járműveik biztonságát, és erre egyes vállalatoknak évekig várni kell. A GM például 2018. januárjában mentességet kért az NHTSA-tól, hogy megkezdhesse 2500 vezető nélküli autóból álló flottája tesztelését az Egyesült Államok utcáin, de az NHTSA erre még nem adott választ.

A jármű sztenderdek modernizálása során az NHTSA egyik elképzelése, hogy társadalmi véleményeket vár a javasolt szabályozások minden szempontjával kapcsolatban, mielőtt törvénybe iktatná azokat. Ez megkönnyítheti az autógyártók tanúsítási folyamatait, csökkentheti annak költségeit és minimalizálhatja az NHTSA felé érkező mentességi kérelmeket.

Forrás: Autoblog

https://www.autoblog.com/2020/03/23/nhtsa-self-driving-cars-regulations/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936