Az NHTSA frissíti az önvezető autókban közlekedőkre vonatkozó biztonsági irányelveit

Az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériumának Nemzeti Autópálya-forgalmi és Biztonsági Hivatala (NHTSA) a közelmúltban kiadott egy 155 oldalas jelentést, amely frissíti az automatizált vezetési rendszerrel (ADS) felszerelt autókban ülők biztonsági védelmét.

A szövetségi gépjármű-biztonsági szabványokat frissítő határozat biztonsági irányelveket ad ki azokra az autókra, amelyek nem rendelkeznek hagyományos kézi vezérléssel, például kormánykerékkel és pedálokkal, mivel automatizált vezetési rendszerekkel rendelkeznek. Az NHTSA szerint az automatizált vezetési rendszerek olyan automatizált autókra utalnak, amelyek képesek kezelni a vezetési feladatot, ha az illető azt akarja, vagy önmaga nem tudja megtenni.

Az NHTSA jelentése szerint az  ADS berendezésekkel felszerelt autókat gyártó cégeknek továbbra is meg kell védeniük az ilyen autókban tartózkodó személyeket, még akkor is, ha a járműben nincs kézi kormánymű.

Dr. Steven Cliff, az NHTSA helyettes adminisztrátora nyilatkozta: „Bár a sofőr személyből géppé változik az ADS-sel felszerelt járműben, az emberek biztonságának megőrzésének szükségessége változatlan marad, és ezt a kezdetektől integrálni kell a járműbe. Ezzel a szabállyal biztosítjuk, hogy a gyártók a biztonságot helyezzék az első helyre.”

Ezen túlmenően, az NHTSA határozata az ADS technológiával felszerelt járművekben utazó gyermekek biztonságával is foglalkozott. Az ügynökség szerint a gyerekek nem ülhetnek a vezetőülésben, amikor az autó „ADS-módban” közlekedik, mert a vezetőülést nem arra tervezték, hogy megvédje a gyerekeket egy balesetben.

2021-ben az NHTSA megállapította az automatikus vészfékezés biztonsági irányelveire vonatkozó szabályt, amelyet vezetéstámogató technológiaként határoznak meg. Ez a legtöbb autóban megtalálható funkció, a vezetők és az utasok biztonságát hivatott megőrizni, miközben csökkenti az autóbalesetek esélyét.

Az NHTSA ugyanabban az évben rendeletet adott ki, amelyben előírta az ADS-szel ellátott járművek ütközéseinek és incidenseinek jelentését. Az ügynökség nyomozói felhasználhatják az információkat az automatizált járműrendszerek lehetséges hibáinak azonosítására.

Az NHTSA weboldala szerint 2019-ben 39 096 ember halt meg autóbalesetben, amelyek közül sok emberi mulasztásra vezethető vissza.

Az autógyártók, köztük a Tesla Inc., a General Motors Co. Cruise és a Waymo azon dolgoznak, hogy a következő két-három éven belül bevezessék a teljesen autonóm járműtechnológiát az Egyesült Államokban. Azt azonban nem tudni, hogy a szövetségi szabályozó hatóságok törvényesen zöld utat adnak-e a vállalatoknak, hogy előrelépjenek terveik megvalósításában – jelentette a FOX Business.

A FOX 10 Phoenix tavaly arról számolt be, hogy a Waymo autonóm autószervizt indított Phoenix környékén. A Waymo illetékesei akkor azt mondták a FOX 10 Phoenixnek, hogy ezek az autók „térképezhetik fel” vagy tesztelhetik a területet.

Közel két évvel ezelőtt a FEV North America azt tervezte, hogy bemutatja önvezető autóját a 2020-as Detroiti Autószalonon, de a COVID-19 ezt megakadályozta. A járvány okozta korlátok ellenére a FEV a távvezetés új koncepciójával állt elő, ahol a sofőr már nem a vezetőülésben vagy az autóban ül.

A FEV North America 2020-ban elmondta a FOX 2 Detroitnak, hogy olyan távvezetést terveznek, amely forradalmasítja a kereskedelmi teherszállítást, a mezőgazdaságot, a tengeri járműveket és az általános közúti életet.

Forrás: Fox 7 Austin

https://www.fox7austin.com/news/nhtsa-safety-guidelines-people-in-self-driving-cars?taid=6238e3d614841f00014e8a86

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936