Az önvezető autók hatása a légiközlekedésre
Az önvezető autók várhatóan nem csak a városokon belül változtatják meg a közlekedést, hanem hosszabb távokon is. A repülésnek, előnyei mellett, mint például a gyorsan megtehető nagy távolságok, bőven vannak hátrányai is. Ilyenek a biztonsági ellenőrzések, hosszú sorban állások, késések, a csomagelvesztés esélye és esetleg magának a repülésnek a rossz élménye. Egyelőre az emberek tartanak az önvezető autóktól, de idővel megszokják őket és így versenytársaivá válnak a repülésnek.
Egy kutatás szerint, ha az embereknek aközt kell választaniuk, hogy ők maguk vezetnek-e, vagy önvezető autóval utaznak hosszabb távra, akkor általában az automata autót választják. Rövidtávra, kb. 5 órás autózásra az emberek kétharmada még inkább önmaga vezetne, minthogy önvezető autóba üljön, vagy repüljön. Nagyobb távolságokra viszont, főleg, ha a célállomáson autóbérlésre van szükség a repülés után, akkor inkább az önvezető autót választják.
Az önvezető autók előtérbe kerülésével tehát a repülős utazások számának csökkenése várható, amely így a repülőjáratok számának, a parkolási bevételeknek és akár a repülőtér melletti hotelek bevételének csökkenéséhez vezethet.
Forrás: Citylab