Az Oxbotica teljesíti Európa első közúti, utas- és vezető nélküli autonóm járműútját
A vezető nélküli járműszoftver-szolgáltató együttműködik a szabályozó hatóságokkal és a biztosítókkal az autonóm járművek tesztelésének megkönnyítése érdekében, bejelentette az utas és vezető nélküli, teljesen autonóm, új típusú elektromos jármű bevezetését az Egyesült Királyság útjaira.
Az Oxbotica által vezetett, teljesen elektromos AppliedEV jármű fedélzeti sofőr nélkül üzemel Oxfordban, ami az AV technológia kereskedelmi forgalomba hozatalának következő lépése. A cél az első nyilvános on-road AV üzleti telepítés létrehozása az Ocado Group teljes körű online élelmiszerbolt-ellátó céggel közös projektben, egy áruszállítási változattal, amely 2023-tól teljesíti az ügyfelek rendeléseit.
Az Oxbotica és az Ocado először 2021 áprilisában kezdett együtt dolgozni, miután az Ocado 10 millió GBP befektetést hajtott végre a brit autonóm járműveket gyártó cégben annak a többéves erőfeszítésnek a részeként, amely az online élelmiszerbolt-kiskereskedő utolsó mérföldes szállítási és logisztikai tevékenységének költségeit csökkenti.
Az Ocado az Oxbotica mesterséges intelligencián alapuló termékeit, a Seleniumot, egy járműre szerelt platformot, amely a hardverrel és a környezettel szemben agnosztikus módon biztosítja a jármű teljes autonómiáját, és a Caesiumot, egy felhő alapú autonómia-kezelő rendszert használ, amely lehetővé teszi a részletes vezérlést, auditot, adatkezelést és monitoringot az autonóm flottákra.
A költségek potenciális csökkentése mellett az Ocado úgy nyilatkozott, hogy „jelentős lehetőségeket” lát, amelyek javítják az Oxbotica technológiájának azon képességét, hogy meg tudjon felelni a csúcsteljesítmény-igényeknek, csökkentve az azonnali megközelítés kiszolgálási költségeit, valamint javítva a fenntarthatóságot és a környezeti hatást az elektromos meghajtású járművekre való átállás felgyorsításával.
Az Oxbotica ezentúl globálisan felgyorsítja az autonóm járművek kereskedelmi forgalomba hozatalát is. Az olyan partnerekkel együttműködve, mint a ZF, a bp és a NEVS, lehetővé teszi az autonóm utasszállító járatokat és az iparág-specifikus platformokat, amelyeket az Oxbotica Driver alapterméke hajt.
Az Oxbotica Driver radarlátás és lézer alapú érzékelők kombinációját használja, hogy a jármű megértse a környezetét, miközben a mesterséges intelligencia (AI) folyamatosan ellenőrzi és megmagyarázza a döntéseket. Ez a folyamat alapkövetelmény az utas és vezető nélküli autonóm járművek biztonságos üzembe helyezéséhez, és alátámasztja az innovatív biztosítási megoldások fejlesztését a közlekedés jövőjét illetően.
„Az Oxbotica megváltoztatja az emberek és az áruk mozgását” – mondta Paul Newman, az Oxbotica alapítója és technológiai igazgatója. „Célunk, hogy biztonságban ne legyünk megkülönböztethetőek a tökéletestől, és ezt a partnereinkkel elért eredmény is bizonyítja. Történelmi pillanat ez az Egyesült Királyság, a szállítási és logisztikai szektor, az autonóm járműtechnológia és az Oxbotica számára.”
Alex Harvey, az Ocado Technology fejlett technológiai részlegének vezetője a következőket mondta: „Ez egy fantasztikus mérföldkő, és nagyon örülünk, hogy az Oxbotica jelentős előrelépést tett az utas és vezető nélküli áruszállítás felé. Továbbra is szorosan együttműködünk az Oxboticával, és izgatottan várjuk, hogy ezt az átalakítási képességet a lehető leghamarabb biztosíthassuk az Ocado Smart Platform (OSP) partnereinek.”
Az eredmény az Oxbotica két éven át tartó tesztjeinek eredménye, amelyek célja a biztonsági szempontok meghatározása és a rendszerarchitektúra fejlesztése volt, mind a terepen, mind pedig a közúti műveletekben az Egyesült Királyságban, Európában és Észak-Amerikában. Azt is mondják, hogy ez egy jelentős mérföldkő a biztosítási piac és az autonóm járművek biztosítási megoldásainak fejlesztése szempontjából az Egyesült Királyság fejlődő mobilitási hálózatának részeként.
A Marsh bróker által szervezett biztosítási program, amelyet az Apollo Group kezdeményezése hozott létre az MGA-n keresztül az Aioi Nissay Dowa Europe biztosítóval együttműködve. A biztosítási program az első a maga nemében az Egyesült Királyságban, és kifejezetten a közutakon az L4 autonómiával kapcsolatos kockázatokra szabták.
Forrás: Computer Weekly