Az SMLL C/AV tesztrendszer hasznos információkat tár fel az intelligens infrastruktúráról

A brit Közlekedési Kutató Laboratórium (TRL) szerint a londoni tesztállomáson végzett legutóbbi kísérlet bebizonyította a közúti infrastruktúrából származó élő adatok hasznosságát a csatlakoztatott és autonóm járművek (C/AV) döntéshozatali képességének javításában.

A dél-londoni tesztállomás, a Smart Mobility Living Lab (SMLL) adott otthont a ServCity projektnek, amelynek során egy Nissan Leaf önvezető autó közlekedett Woolwich utcáin.

„A próba célja az volt, hogy tesztelje az út menti rögzített pontokról az élő forgalomban mozgó járműveknek küldött üzenetek hatékonyságát” – magyarázza James Long, az SMLL műszaki tanácsadási vezetője.

„A ServCity megvizsgálta a várakozási időre, az üzenetek gyakoriságára és az üzenet tartalmára vonatkozó követelményeket, valamint az időzítést és a helyet, hogy mikor és hol kell az üzeneteket fogadnia a járműnek, ami példázza a különböző használati eseteket.”

„Ezek az információk fontos szerepet játszottak a csatlakoztatott infrastruktúra optimális elhelyezésének meghatározásában mind az információ továbbítására, mind a fogadására, valamint azon feltételek meghatározásában, amelyek ahhoz szükségesek, hogy a jármű megbízhasson az üzenet tartalmában” – tette hozzá Long.

A TRL szerint a tesztágy új funkciói kibővítik a rendelkezésre álló forgatókönyveket a C/AV teljesítmény ellenőrzéséhez anélkül, hogy minden egyes működési tervezési tartományhoz (ODD) speciális biztonsági esetekre lenne szükség.

Az új adatforrások lehetővé teszik a jármű számára, hogy időben hozzon döntéseket a zsúfolt forgalomban való zökkenőmentes navigációhoz – bár a mérnökök fő aggálya az volt, hogy bízhat-e ezekben az információkban.

A TRL szerint az egyik legfontosabb esemény az volt, hogy üzeneteket küldtek egy buszmegállóból, hogy figyelmeztessék a C/AV-t, ha egy busz van a sáv melletti megállóban.

Ebből a kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy a körülbelül 250 méterrel előtte lévő megállóból érkező üzenetek (amely nem volt látható egy kanyar mögött) „nem adtak elegendő figyelmeztetést a jármű számára, hogy előzetesen sávváltást hajtson végre – az információnak 700 méterrel a sarok előtt kellett lennie ahhoz, hogy hasznos legyen”.

A tesztterület most egy sűrű lakónegyedet foglal magában – és a kutatók azt találták, hogy több egymást követő üzenetre volt szükség ahhoz, hogy a C/AV megfelelően reagáljon az utat eltorlaszoló parkoló járművel kapcsolatos riasztásokra.

A ServCity azt is megvizsgálta, hogy a Vehicle to Everything (V2X) rendszerek hogyan működhetnek a jövőben, például hogyan és hol dolgozzák fel az adatokat.

„Az SMLL tesztágyon végzett valós tesztelés döntő fontosságú a rendszer- és szolgáltatástervek tökéletesítéséhez, valamint a teljes üzembe helyezésig eltelt idő lerövidítéséhez” – teszi hozzá Long. „A ServCity sikerével az SMLL nagymértékben kibővítette a forgatókönyvek adatbázisát, amelyek a C/AV-k biztonsági szavatolási követelményei ellenőrzésére szolgálnak, hasonlóan a veszélyészlelési teszt sikeres teljesítéséhez.”

Forrás: itsinternational.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936