Az Uber önvezető autója 37-szer balesetezett mielőtt elütött egy gyalogost
Az Uber önvezető tesztautójának, ami Arizonában halálra gázolt egy nőt 2018-ban, szoftverhibái voltak, és az azt megelőző 18 hónapban 37 esetben vett részt balesetben.
Az Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Ügynökség (NTSB) vélhetőleg felhasználja majd az önvezető autóval történt első halálos balesetet arra, hogy olyan javaslatokat tegyen, amelyek az egész szoftverfejlesztési ipart befolyásolhatják, és irányt mutassanak a jogszabályalkotóknak a területen.
Az Ügynökség november 19.-én találkozik majd, hogy meghatározza a 2018 márciusi arizonai baleset lehetséges okát, amelyben egy 49 éves nőt gázoltak el, aki éjszaka áttolta a kerékpárját az úton.
A találkozót megelőző közleményében az NTSB azt mondta, hogy az Uber járműve nem tudta a valóságnak megfelelően az úton átkelő gyalogosként azonosítani a nőt.
Ez a baleset komoly biztonsági aggodalmakat vetett fel a születő önvezető autó ipar számára, amely a járművek kereskedelmi használatra való bevezetésére törekszik.
A baleset következményeként az Uber felfüggesztette az összes tesztelést, és csak decemberben folytatta Pennsylvaniában, felülvizsgált szoftverrel, valamint jelentős új korlátozásokkal és biztosítékokkal.
Az Uber önálló autóvezetési munkájának szóvivője, Sarah Abboud elmondta, hogy a társaság sajnálja a balesetet, és megjegyezte, hogy „lényeges programjavításokat fogadott el a biztonság további fontosságának prioritása érdekében. Nagyra értékeljük az NTSB által végzett baleseti vizsgálat alaposságát, és várjuk javaslataikat. „
Az NTSB legalább két korábbi balesetről számolt be az Uber teszt járművek esetében, amikor az autó nem azonosította a veszélyforrást az úton. 2016 és 2018 között 37 baleset történt Uber járművel autonóm módban. Volt, hogy a jármű egy kerékpársáv jelző oszlopba ütközött, mely részben elfoglalta az autó útvonalát. Egy másik esetben az operátornak kellett közbeavatkoznia, mert egy autó bevágott a tesztjármű elé, így egy parkoló autónak ütközött.
Az NTSB elmondta, hogy az Uber szimulációt végzett az arizonai baleset adataival egy felülvizsgált szoftverrel, amelyben az új szoftver 88 méterről érzékelte a gyalogost 4,5 mp-cal az ütközés előtt. Az autó rendszere 4 mp-cal a baleset előtt elkezdett volna fékezni.
A tényleg balesetben a jármű csak 1,2 mp-cel a baleset előtt azonosította a kerékpárost, mint fenyegető ütközést, és ez már túl késő volt a baleset elkerüléséhez. Az Uber autó ráadásul egy egy másodperces késleltetést is beiktatott a fékezés előtt, ami alatt kiszámolta egy alternatív útvonal vagy az operátornak való kontroll átadás lehetőségét. Az Uber azóta megszüntette ezt a funkciót a szoftverfrissítés részeként.
Az Arizonai Ügyészség szerint az Uber nem volt büntetőjogilag felelős a balesetért. A rendőrség megvizsgálta, hogy a biztonsági vezető, aki a kormány mögött ült, hogy szükség esetén beavatkozzon, büntetendő-e. Megállapításuk szerint a baleset teljes mértékben elkerülhető volt és a biztonsági vezető a TV-t nézte a baleset időpontjában.
Forrás: Autoblog
https://www.autoblog.com/2019/11/05/uber-self-driving-car-crashes